Domov SPRÁVY News Najvýkonnejší 4-valec sveta nepresvedčil. Mercedes-AMG C 63 dostane nový agregát

Najvýkonnejší 4-valec sveta nepresvedčil. Mercedes-AMG C 63 dostane nový agregát

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Mercedes-AMG C 63 rozprúdil vody automobilového sveta, keď sa rozhodol nahradiť 8-valcový motor za hybridný štvorvalec. Ten však zákazníkov nepresvedčil a Nemci tak musia reagovať.

Automobilka zo Štuttgartu sa dostala pod nemalú paľbu kritiky, keď súčasné AMG C 63 predstavili so štvorvalcom v hybridnej konfigurácii. Ide síce o najvýkonnejší 4-valec sveta, no zákazníkov očividne nepresvedčil. Šéf AMG Michael Schiebe dokonca nedávno priznal, že kvôli tomuto kroku stratili aj nejakých zákazníkov a predaje rozhodne nie sú oslnivé. Zároveň však trval na tom, že ide o veľmi presvedčivý produkt. Pochybenie vraj prišlo aj zo strany marketingu a značka vraj premárnila šancu na prvý dobrý dojem.

Nový 6-valec prichádza na scénu

Mercedes sa preto podľa všetkého rozhodol pre pomerne radikálny krok. S faceliftom AMG C 63, ktorý je plánovaný na rok 2026 totiž hybridný štvorvalec skončí. Napriek tomu, že ide o najvýkonnejšiu triedu C v histórii, predaje ukazujú, že zákazníkov nepresvedčila. S modernizáciou tak príde na scénu nový agregát, 3,0-litrový šesťvalec v plug-in hybridnej konfigurácii.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

 

Novinka by mala vychádzať z už existujúceho motora používaného v rôznych modeloch AMG ako E 53, GLE 53 či CLE 53. Výkon ako aj krútiaci moment však budú dosahovať vyššie hodnoty. Podľa informácii magazínu Autocar dostane nový 6-valec aj modernizované GLC 63, plánované na rok 2027.

Odpor kupujúcich voči štvorvalcovému hybridu už prinútil AMG k rozhodnutiu vrátiť motor V8 do chystaného CLE 63. Pôvodne mal totiž po vzore C 63 tiež dostať 4-valec. Podľa stuttgartských zdrojov by navyše umiestnenie štvorvalcového modelu CLE 63 nad šesťvalcové CLE 53 nedávalo zákazníkom veľký zmysel.

V8-čka je príliš veľká

Prečo však nedostane modernizované C 63 tiež motor V8? Podľa inžinierov Mercedesu totiž hrajú veľkú rolu v tejto otázke rozmerové obmedzenia. Platforma MRA, na ktorej je model postavený totiž znemožňuje použitie daného agregátu. „Vyžaduje si viac priestoru nielen z hľadiska fyzických rozmerov, ale aj pre súvisiace chladiace systémy a opatrenia na ochranu pred nárazmi,“ prezradil zdroj z prostredia automobilky pre Autocar.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

 

Motorový priestor triedy C bol navrhnutý s možnosťou akomodácie štvor a šesťvalcových motorov. Implementovanie motoru V8 by tak vyžadovalo výrazné zmeny, čo však pre značku nedáva zmysel v tejto fáze životného cyklu modelu.

Debut si preto odbije nový plug-in hybridný 6-valec, ktorého systémový výkon by sa mal pohybovať na úrovni 485 kW (660 k) s krútiacim momentom okolo 880 Nm. Očakáva sa aj nové umiestnenie elektromotora, ktorý by namiesto uloženia na zadnej náprave, mal zaujať miesto medzi spaľovacím motorom a prevodovkou.

AMG dúfa, že sa mu podarí zosúladiť výkonnostné ciele s návratom k hladšiemu a charakternejšiemu prejavu, ktorý sa spája s predchádzajúcim modelom C 63 s motorom V8. Medzi ďalšie zmeny určené pre facelift bude patriť aj implementovanie novej prístrojovej dosky s displejom Mercedes Superscreen v kombinácii s operačným systémom MB:OS.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokRenault Megane E-Tech dostal výbavu, ktorú mal mať už dávno
Nasledujúci článokBritská značka z F1 chce zabojovať o titul aj vo svete vytrvalostných pretekov. Z WEC sa stáva kráľ motoršportu