Domov SPRÁVY News Spotreba 10 kWh/100 km pokorená. Predstavia najúspornejšie EV na svete

Spotreba 10 kWh/100 km pokorená. Predstavia najúspornejšie EV na svete

Roewe D6
Foto: Roewe

Spotreba 10 kWh/100 km jazdy je métou mnohých výrobcov elektromobilov. Vysoká efektivita jazdy by totiž umožnila inštaláciu malej batérie, čo by pomohlo znížiť vysokú hmotnosť elektromobilov a znížiť ich cenu pri zachovaní použiteľného dojazdu.

Čisto elektrický sedan Roewe D6 od SAIC stanovil Guinnessov svetový rekord za „najnižšiu spotrebu energie pre sériovo vyrábané čisté elektrické auto jazdiace po diaľnici Qinghai (Čching-chaj) – Tibet Highway“ so spotrebou energie 9,125 kWh/100 km. Roewe D6 je postavený na architektúre Roewe Nebula druhej generácie a očakáva sa, že tento elektromobil bude oficiálne predstavený koncom tohto mesiaca na autosalóne v Šanghaji.

Foto: Roewe

Len v októbri 2024 sa sedan Roewe D7 zapísal do Guinessovej knihy rekordov v najdlhšej vzdialenosti prejdenej plug-in hybridom najazdením 2 208 km na jednu plnú palivovú nádrž a plné nabitie s priemernou spotrebou paliva len 2,49 l/100 km. A už o niekoľko mesiacov neskôr sa vozidlo od SAIC objavuje medzi rekordmanmi opäť.

Spomínaná diaľnica má celkovú dĺžku 1 973 km s priemerným prevýšením viac ako 4 000 metrov, čo z nej robí diaľnicu s najvyššou nadmorskou výškou na svete. Cesta trvala 5 dní, počas ktorých prešiel elektromobil vzdialenosť dlhú takmer 1 960 km. Počas cesty boli úseky, kde sa vozidlo muselo vysporiadať s chladom až -12 °C.

Malé batérie, dlhý dojazd

Roewe D6 bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Šanghaji v druhej polovici apríla. Známe sú zatiaľ niektoré technické informácie ako napríklad to, že koeficient odporu vzduchu karosérie je 0,27 Cd. Vonkajšie rozmery vozidla sú 4792/1828/1496 mm s rázvorom dlhým 2750 mm. V ponuke by mali byť dve verzie s dvoma veľkosťami batérie. Prvá bude obsahovať batériu s kapacitou 42,8 kWh a elektromotorom s výkonom 127 koní, ktorý poskytne dojazd 450 km. Druhý variant bude obsahovať 53,9 kWh batériu s elektromotorom s výkonom 141 koní, ktorý poskytne dojazd 520 km.

Roewe D6 interiér
Foto: Roewe

Na základe prvých zverejnených fotografií interiéru môžeme konštatovať, že kokpit je spravovaný jednoducho. Palubná doska pozostáva z 12,8-palcovej dotykovej obrazovky, LCD prístrojovým panelom, dvojramenným volantom, vrstvenou palubnou doskou, stredovou konzolou s dvoma 50W bezdrôtovými nabíjacími podložkami, držiakmi nápojov a niektorými fyzickými tlačidlami.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina
Predchádzajúci článokŠesťvalec a dva elektromotory. Takto vyberá auto rozum s vášňou
Nasledujúci článokScania odkúpila časť skrachovanej spoločnosti Northvolt
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.