Domov SPRÁVY News Nová Mazda MX-5 bude ľahká ako pierko. Aj s 2,5-litrovým motorom

Nová Mazda MX-5 bude ľahká ako pierko. Aj s 2,5-litrovým motorom

Mazda MX-5
Foto: Mazda

Budúce plány automobilky Mazda sa ťažko čítajú, pretože Japonci sú v mnohých smeroch nevyspytateľní a radi prekvapujú technickými riešeniami, ktoré sú úplne odlišné, ako v daný moment býva na trhu zvykom. Hoci sa špekuluje, ako sa novej generácii modelu MX-5 podarí splniť všetky emisné predpisy, šéfdizajnér Mazdy poodhalil niekoľko zaujímavých skutočností.

Masashi Nakayama v rozhovore pre Road & Track prezradil, že nová Mazda MX-5 bude ľahšia a ponechá si atmosférický motor aj manuálnu prevodovku. Cieľom konštruktérov je dosiahnuť pohotovostnú hmotnosť nižšiu ako 1 000 kg, pričom model naďalej zostane kompaktným – jeho dĺžka by nemala presiahnuť 4 metre.

Mazda MX-5
Foto: Mazda

Bez turba a s manuálom

Ani piata generácia roadsteru Mazda MX-5 nedostane preplňovanie turbodúchadlom. Pod kapotou by sa mal nasťahovať atmosférická jednotka Skyactiv-Z s objemom 2,5 litra. Technický riaditeľ Mazdy Ryuichi Umeshita podotkol, že výkon bude veľmi dobrý a spotreba takisto. Nakayama všetkých fanúšikov tohto legendárneho vozidla ubezpečil, že manuálna prevodovka zostane zachovaná. To je celkom prekvapenie, pretože mnohé súčasné moderné asistenčné systémy sú primárne navrhnuté pre prácu s automatmi. “Manuálna prevodovka má zmysel pre Jinba Ittai. Je to pre MX-5 kľúčové,” vysvetlil Umeshita.

Foto: Mazda

O stupni elektrifikácie Mazda zatiaľ mlčí. Je pravdepodobné, že aspoň vo forme mild-hybridu sa Skyactiv-Z objaví. To by vozidlu mohlo pomôcť v dynamike od najnižších otáčok, pričom by to nemuselo znamenať výrazný nárast hmotnosti. O tom, či ešte v tomto desaťročí sa dočkáme čisto elektrického pohonu, je zatiaľ predčasné hovoriť. Z vyjadrení predstaviteľov Mazda sa zdá, že sa tak stane až vtedy, keď budú všetky spaľovacie motory zakázané. Ale ani benzínová MX-5 na trh nepríde tak skoro. Prvým vozidlom s motorom Skyactiv-Z by mala byť nová generácia CX-5 niekedy koncom roka 2027. Nová MX-5 by tak mohla prísť na rad niekedy v rokoch 2028 alebo 2029.

Foto: Mazda

Road & Track pripomína, že Nakayama si v mladosti vzal pôžičku, aby si MX-5 mohol kúpiť. Umeshita na nej jazdí každý deň do kancelárie v Hirošime A spolu s generálnym riaditeľov Masahiro Morom sú súčasťou pretekárskeho tímu, ktorý pravidelne jazdí s MX-5 na japonských vytrvalostných podujatiach.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJRoad & Track
Predchádzajúci článokNové BMW R 1300 R má najsilnejší továrenský boxer všetkých čias
Nasledujúci článokPneu, ktoré menia dezén. Prezúvanie gúm sa stane minulosťou
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.