Volkswagen na autosalóne v Šanghaji predstavuje tri nové koncepčné vozidlá vyvinuté s čínskymi partnermi – ID. AURA (od FAW-Volkswagen), ID. ERA (od SAIC Volkswagen) a ID. EVO (od Volkswagen Anhui). Tie predstavujú novú generáciu inteligentných elektrických vozidiel a poskytujú bližší pohľad na produktovú stratégiu Volkswagenu na najbližšie roky.
Volkswagen plánuje do konca roka 2027 uviesť v Číne viac ako 30 nových modelov. Tie budú zahŕňať produkčné verzie koncepčných vozidiel, ktoré sa teraz predstavujú v Šanghaji. Ich dizajn a technológie boli špeciálne prispôsobené potrebám čínskych zákazníkov. “Tieto tri koncepčné vozidlá sú viditeľným výsledkom našej stratégie ‘V Číne, pre Čínu’. Urobili sme tak všetky potrebné prípravy na to, aby sme si udržali vedúcu pozíciu medzi zahraničnými výrobcami automobilov v Číne,” povedal Thomas Schäfer, generálny riaditeľ VW.

Všetky sériové verzie koncepčných vozidiel predstavených v Šanghaji budú vybavené systémami založenými na AI pre vysoko automatizovanú jazdu. Vozidlá v určitých situáciách budú schopné jazdiť úplne autonómne – vrátane predbiehacích a odbočovacích manévrov a samostatného zaraďovania sa do premávky, všetko však pod dohľadom vodiča.
Cieľom Volkswagenu je vyvíjať nové modely a uviesť ich na trh maximálne do 34 mesiacov. Automobilka pripravuje nielen nové elektromobily, ale aj plug-in hybridy a v Číne toľko populárne elektromobily s predĺženým dojazdom (EREV).
Prehľad troch koncepčných vozidiel
ID.ERA od SAIC VOLKSWAGEN je plnohodnotné SUV s tromi radmi sedadiel. Poskytuje ukážku prvého modelu Volkswagen s technológiou EREV. Spaľovací motor slúžiaci ako generátor nabíja batériu počas jazdy a poskytuje dodatočný dojazd viac ako 700 kilometrov. Spolu s 300-kilometrovým dojazdom na batériu tak môže koncepčný automobil prejsť viac ako 1000 kilometrov.

ID.EVO od Volkswagen Anhui je zameraný na mladých kupujúcich, ktorí sa chcú odlíšiť od davu. Ide o prvé plne elektrické SUV rodiny ID.UNYX, pričom je postavené na 800V architektúre. Koncepčné vozidlo je vybavené vysokovýkonnou zónovou elektronickou architektúrou, ktorá nielenže umožňuje široké spektrum nových digitálnych služieb, ale tiež neustále rozširuje funkcie prostredníctvom bezdrôtových aktualizácií v krátkych intervaloch.

ID.AURA od FAW-Volkswagen je prvé koncepčné vozidlo založené na kompaktnej platforme (CMP) so zónovou elektronickou architektúrou, ktorú VW navrhol špeciálne pre čínsky trh. Koncept bol vyvinutý najmä pre zákazníkov v cenovo zvýhodnenom segmente A, ktorý kombinuje moderné technológie s dynamickým dizajnom. Koncept UI/UX podobný smartfónu je zabudovaný do stredovej konzoly. Humanoidný asistent založený na AI umožňuje bezproblémové ovládanie funkcií vozidla a infotainmentu.
