Domov SPRÁVY News Novinári šaleli. Vyskúšali auto, aké vo svete nemá obdobu

Novinári šaleli. Vyskúšali auto, aké vo svete nemá obdobu

M-Hero 917
Foto: Marek Gorozdos

Off-road s výnimočnými schopnosťami M-Hero 917 predviedol naživo, čo znamená „nepoznám prekážky. V centre bezpečnej jazdy v Pachfurte sa stretli poprední slovenskí, českí a maďarskí motoristickí novinári, aby na ultimátnej off-roadovej trati preverili schopnosti nového elektrického off-roadu M-Hero 917. Za sprievodu skúsených inštruktorov vozidlo predviedlo všetko, čo ho robí výnimočným – od prekonávania náročných stúpaní a klesaní, cez jazdu po skalách s prúdiacou vodou, až po kríženie náprav a slávny „krabí režim, pri ktorom sa všetky kolesá natáčajú rovnobežne a auto sa dokáže pohybovať diagonálne.

Zrýchlenie z nuly na stovku a následné prudké brzdenie na menej než 40 metroch ukázali, že M-Hero 917 nie je len silný, ale aj extrémne bezpečný stroj. Technika natáčania zadnej nápravy až o 10 stupňov umožňuje vozidlu prechádzať aj tie najužšie úseky s prekvapivou obratnosťou. To všetko v kombinácii s luxusným interiérom, výkonom 800 kW a robustnou konštrukciou robí z M-Hero 917 výnimočný automobil, ktorý nezaprie svoju ambíciu byť off-roadovou špičkou.

Foto: Marek Gorozdos

Obluda, ktorá má štýl

Reakcie prítomných novinárov boli jednoznačne nadšené. Ondrej Macko z TouchIT vyhlásil: Šlo zrejme o najextrémnejšiu trať, ktorú som kedy absolvoval. Čakal som, že toto auto to nezvládne alebo že sa mu niečo stane – a nestalo sa mu vôbec nič. Ani škrabanec.” Najviac ho zaujala kombinácia futuristického, luxusného interiéru, výnimočný manévrovací režim „krabej chôdze“ a prekvapivý brzdný výkon. „Zastaviť 3,4-tonové auto na tak krátkej trase? Úprimne, čakal som horší výsledok.

Maroš Čabák z portálu TopSpeed označil M-Hero 917 za „riadnu obludu“ – nie len čo sa týka rozmerov, ale aj výkonu a schopností. „Je to auto, ktoré zvládne úžasné veci v teréne, no zároveň ponúka luxusné správanie na bežných cestách. Prekvapil ma rozptyl vzduchového podvozku až 15 centimetrov a riadenie všetkých štyroch kolies, vďaka čomu sa aj v meste cíti ako štvormetrové auto.“ Maroš Čabák zároveň vyzdvihol fakt, že vozidlo prichádza prakticky v plnej výbave, čo z neho robí zaujímavú ponuku v prémiovom segmente.

MHERO event - 8.4.2025, Driving camp Pachfurth - Austria

Výnimočné parametre

Alex Štefuca, takisto z portálu TopSpeed, zhodnotil vozidlo ako „fascinujúce“ a zdôraznil, že jeho výnimočné schopnosti nie sú len marketingovou frázou: „Parametre výkonu, batérie aj hmotnosti sú naozaj výnimočné. Prvotne som zaváhal, keď sa spomínali tri uzávierky diferenciálov – veď ide o auto so štyrmi samostatnými elektromotormi. No práve to je tá sila – softvérovo riadený systém dokáže emulovať správanie reálnych diferenciálov a vozidlo si v teréne počína ako skutočný off-roadový šampión.

Karol Gajdoš z magazínu Startstop sa netajil prekvapením nad tým, čo dokázala čínska automobilka Dongfeng: „Zjav vozidla je silný sám o sebe, ale keď sa k tomu pridajú štyri elektromotory, krabí režim, extrémne zrýchlenie a spracovanie na vysokej úrovni – tak to už jednoducho musí zaujať. A podľa mňa to nie je poslednýkrát, čo M-Hero 917 na našich cestách vidíme.

Foto: Marek Gorozdos

Bez kompromisov

M-Hero 917 v elektrickej (BEV) aj plug-in hybridnej (REV) verzii je dostupný aj na slovenskom, českom, ale aj maďarskom trhu. BEV verzia ponúka výkon až 800 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, zatiaľ čo REV spája elektromotory s benzínovým agregátom pre kombinovaný dojazd vyše 1000 km. Oba varianty disponujú inteligentným pohonom všetkých kolies, uzávierkami diferenciálov, vzduchovým podvozkom s regulovateľnou výškou a pokročilým systémom asistenčných technológií. Interiér vozidla je vybavený trojicou veľkých displejov, audio systémom Dynaudio, Wi-Fi hotspotom, ventilovanými a masážnymi sedadlami v koži Nappa a mnohými ďalšími prvkami luxusu, ktoré zaručujú, že dobrodružstvo nikdy nie je na úkor komfortu.

MHERO event - testovacie jazdy v Driving Campe Pachfurth

Okrem MHero 917 mali novinári možnosť vyskúšať aj ďalšie modely z portfólia Dongfeng – vrátane vozidiel Dongfeng Box, Voyah Free REV či U-Tour – ktoré preverili najmä pri testoch bezpečnostných a stabilizačných systémov. Event v Pachfurte tak potvrdil, že značka Dongfeng je na dobrej ceste etablovať sa na európskom trhu aj v segmente prémiových a výkonných SUV.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Dongfeng Slovensko
Predchádzajúci článokMG Cyber X je funky SUV s vyklápacími svetlami, navrhol ho Slovák
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.