startstop

Dacia mení stratégiu, toto auto poráža obľúbený Duster

Foto: Dacia

Rumunská automobilka prekvapila európsky automobilový trh. Dacia mení stratégiu a rozhodne už ponúka omnoho viac ako len cenovú dostupnosť. Nová Dacia Bigster má našliapnuté stať sa hviezdou v segmente SUV a už teraz vraj v Európe prekonáva predajné čísla doterajšieho bestselleru značky – modelu Duster, upozornil Der Standard.

Čo robí z Bigstera také výnimočné vozidlo a prečo ho mnohí považujú za nové vlajkové auto rumunskej automobilky? S dĺžkou 4,57 metra sa Bigster stáva ideálnym predstaviteľom strednej triedy rodinných SUV. Dacia týmto krokom vstupuje do segmentu C, ktorý doteraz ovládali prémiovejšie značky a jasne potvrdzuje, že mení stratégiu.

Spomenutá trieda SUV je pritom v Európe mimoriadne obľúbená – až 23 % predaných vozidiel patrí práve do tejto kategórie. Medzi najväčších hráčov v segmente patria modely ako Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson či BMW X1. Bigster sa v tejto konkurencii rozhodne nestratí – so svojou dĺžkou patrí medzi väčšie vozidlá v tejto triede. Praktickosť novinky potvrdzuje aj kufor s objemom až 667 litrov. To robí z Bigstera dokonca jedného z lídrov v triede.

Rešpektovaný hráč na trhu

Dizajn modelu kombinuje moderné prvky s funkčnými riešeniami. Aj napriek posunu do vyššieho segmentu si automobilka zachováva svoju základnú filozofiu: ponúkať kvalitné vozidlá za dostupné ceny.

Dacia Bigster je dôkazom, že značka sa strategicky vyvíja od výrobcu silne zameraného na cenovo dostupné autá smerom k rešpektovanému hráčovi na trhu. Kladie pritom väčší dôraz na výbavu a dizajn.

Foto: Dacia

Táto stratégia očividne funguje – predaje na celoeurópskej úrovni rastú, a to najmä v čase, keď zákazníci hľadajú cenovo prijateľné autá bez kompromisov čo sa týka priestoru či komfortu.

“Autá sú čoraz drahšie. Za posledných šesť až sedem rokov rástli ich ceny oveľa rýchlejšie než príjmy či majetok väčšiny ľudí. To, čo bolo kedysi bežnou súčasťou života – vlastniť auto – sa pre mnohých stáva luxusným tovarom. Pre niektoré domácnosti je kúpa nového vozidla takmer nedosiahnuteľná. A práve tu prichádzame my,” popisuje CEO značky Dacia Denis Le Vot.

Bigster navyše reaguje aj na pripravované environmentálne normy EÚ, ktoré smerujú k zákazu spaľovacích motorov do roku 2035.

Foto: Dacia

Efektívne motory ako základ úspechu

Kľúčovým faktorom úspechu je ponuka motorov. Bigster ponúka 140-koňový hybridný pohon, vyvinutý v spolupráci so skupinou Renault. Spojenie úspornosti a dostatočného výkonu dokonale odráža súčasné potreby európskeho trhu. Zákazníci oceňujú aj verziu ECO-G s LPG pohonom, ktorá však umožňuje vodičom stále prepnúť na klasický benzín. Toto riešenie šetrí peňaženku a zdôrazňuje praktickosť, na ktorú Dacia stavia.

Novinka značky Dacia čerpá z konceptu predstaveného ešte v roku 2021. Nechýba výrazná predná maska, robustné ochranné prvky a moderné svetlá. Interiér ukazuje, ako veľmi značka pokročila – badateľná je zlepšená kvalita spracovania či premyslená ergonómia. Opomenúť nesmieme moderné prvky ako centrálny displej či asistenčné systémy. Dacia navrhuje všetko tak, aby auto pôsobilo moderne a prakticky, zároveň bez zbytočného luxusu, ktorý by zdvihol cenu. V tomto sa Dacia drží svojho zaužívaného modelu.

Foto: Dacia

Dacia Bigster zapĺňa miesto na trhu

Bigster kombinuje atraktívny dizajn, veľa priestoru, úspornosť a priaznivú cenu. Stálica v podobe menšieho modelu Duster síce zostáva základom ponuky, no Bigster mieri vyššie – na rodiny aj firmy, ktoré hľadajú reprezentatívne vozidlo bez vysokých nákladov. Prvé reakcie trhu sú mimoriadne pozitívne.

V mnohých krajinách už dopyt prevyšuje ponuku a čakacie listiny sa predlžujú. Bigster tak potvrdzuje správnosť rozhodnutia Dacie expandovať do vyšších segmentov. Dacia ukazuje, že aj SUV s ambíciami môžu byť cenovo dostupné, kvalitné a praktické. Bigster bude zrejme ďalším krokom k zmene vnímania značky a možno aj celého trhu s cenovo dostupnými (alebo ak chcete lacnými) SUV.

Exit mobile version