Rodina kompaktných vozidiel s trojcípou hviezdou v znaku narastie o ďalší model: triedu A sedan. Ten prišiel v novom kabáte po vzore hatchbacku triedy A a dostal aj nové meno.
Nová trieda A sedan od Mercedesu dospela.Nový model nebude označovaný ako CLA Coupé, ale jednoducho trieda A sedan. Dizajnéri zo Štuttgartu jej dopriali modernejší kabát po vzore hatchbacku triedy A. My si ale nemôžeme pomôcť a spredu v nej vidíme dokonca väčšie a luxusnejšie CLS! Zmeny sa, samozrejme, udiali aj v interiéri, kde trónia obrovské digitálne displeje. Ale poďme pekne po poriadku.
Dizajn vychádza zo sesterského hatchbacku. Predná časť je taker identická, rozdiely prichádzajú, samozrejme, pri pohľade na bočnú líniu. Z fotografií je vidieť, že najmä zadný previs je oproti predchodcovi o čosi menší. Zmeny nastali aj v zadnej časti. Nový kompaktný sedan dostal úplne nový dizajn zadných svetlometov a batožinový priestor je vďaka novému dizajnu veka o poznanie prístupnejší.
Aj naďalej rekordman
Predchodca ozančený ako CLA Coupé držal svetový rekord v aerodynamike so súčiniteľom odporu vzduchu Cx len 0,22. Kým trieda A hatchback má súčiniteľ odporu vzduchu Cx = 0,25, štýlovejšia novinka rekord predchodcu dorovnala.
Dĺžka novej triedy A sedan dosahuje 4549 milimetrov, čo je prekvapivo o 81 milimetrov menej oproti predchodcovi. No do šírky nová trieda A sedan narástla o 19 milimetrov na 1796 milimetrov a vyššia je o 8 milimetrov s celkovou výškou 1446 milimetrov. Rázvor kolies dosahuje 2729 milimetrov (+30 milimetrov) a objem batožinového kufra 420 litrov (o 50 litrov menej).
Motory a technika
Na začiatku bude trieda A sedan k dispozícii s jedným naftovým a jedným benzínovým motorom. Obe motorizácie budú spojené s automatickou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorú v Mercedese nazývajú 7G-DCT.
Dieselový variant bude označený ako A 180 d. Pod označením sa ukrýva 1,5-litrový motor spaľujúci naftu s výkonom 85 kW (116 koní) a krútiacim momentom 260 Nm. Mercedes sľubuje spotrebu paliva na úrovni 4 až 4,3 litra na 100 km.
Benzínové áčko sedan bude označené ako A 200. Ide o 1,6-litrový turbom prepĺňaný zážihový štvorvalec s výkonom 120 kW (163 koní) a krútiacim momentom 250 Nm. Podľa automobilky by mal v priemere spotrebovať 5,2 až 5,4 litra paliva na 100 km.
Interiér a technológie
Rovnako, ako hatchback, aj sedan dostane do vienka skvelý virtuálny kokpit od Mercedesu, ktorý sa skladá z displeja infotainmentu a digitálneho prístrojového panelu. Ten bude k dispozícii v troch verziách: v základnej s dvoma 7-palcovými displejmi, s jedným 7-palcovým a jedným 10,25-palcovým, alebo v najvyššom prevedení s dvoma displejmi s uhlopriečkou 10,25 palca. Vo výbave bude možné nakonfigurovať aj rozhranie MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ktoré okrem iného ponúka hlasové ovládanie s umelou inteligenciou.
Sedan triedy A bude vybavený semi-autonómnym riadením vďaka vylepšeným radarom a kamerám, ktoré dokážu skenovať vozovku až 500 metrov pred auto. Adaptívny tempomat Distronic využíva okrem údajov z radarov aj mapové podklady na vyhodnotenie situácie. Štandardom bude vylepšený predkolízny systém Active Brake Assist.
Nová trieda A sedan sa bude vyrábať v Aguascalientes v Mexiku a v Rastatte v Nemecku. Novinka bude širokej verejnosti po prvýkrát predstavená na parížskom autosalóne (4. – 14. októbra 2018). Čínsky trh sa dočká aj špeciálnej verzie s predĺženým rázvorom kolies A-Class L Sedan, ktorá bola predstavená na tohtoročnom Auto China v Pekingu.
Zdroje: Mercedes | startstop.sk