Historické vozidlá Škoda obohatia preteky 46. AvD Oldtimer Grand Prix na slávnom okruhu Nürburgring. Od 10. do 12. augusta sa tu predstavia míľniky z rôznych období 117-ročnej histórie motoršportu tradičnej českej automobilky. Škoda Múzeum v Mladej Boleslavi dodá dve rarity: pretekársky automobil F3 z roku 1965 a unikátny roadster 1100 OHC z roku 1957.

Na legendárnom nemeckom okruhu Nürburgring sa pravidelne stretávajú legendárne športové vozidlá v rámci akcie AvD Oldtimer Grand Prix. Tento rok pre nich mladoboleslavská značka pripravila ukážku viac než 40 vozidiel, ktoré sa zúčastnia samotných pretekov, ako aj dvoch voľných jázd. Tie sa začínajú v piatok o 14:10 h a v sobotu o 11:40 h.

K magnetom zo zbierky škodávkceho Múzea bude okrem iného patriť aj formula Škoda F3 z roku 1965. S rovnakým typom auta český jazdec Miroslav Fousek v roku 1968 vyhral východoeurópske majstrovstvá Formuly 3. Ďalšou vzácnosťou je raritné športové vozidlo Škoda 1100 OHC s laminátovou karosériou. Automobil vyrobený v roku 1957 má štvorvalcový motor s výkonom 92 konských síl a s vtedy progresívnym ventilovým rozvodom 2xOHC. Ide o jeden z dvoch vyrobených a dochovaných exemplárov na celom svete!

Ďalšie predstavené vozidlá pochádzajú z privátnych zbierok. Medzi nimi nebudú chýbať okruhové špeciály z päťdesiatych rokov, ako napríkald ŠKODA Sport z roku 1949, účastník 24 h Le Mans 1950. Slávnu éru rýchlych rely a okruhových mladoboleslavských kupé pripomenie originálny automobil ŠKODA 200 RS. Tú poháňa dvojlitrový motor s výkonom 120 kW (163 k) a vačkovým hriadeľom v hlave valcov. Legendárna eresa dosahovala maximálnu rýchlosti až 210 km/h. Po výraznej zmene predpisov musel byť tento zaujímavý projekt ukončený, ale bol základom vzniku skutočnej legendy značky z Mladej Boleslavi: kupé 130 RS. Pri ňom stačí pripomenúť double v triede do 1300 cm3 na Rallye Monte Carlo 1977 alebo zisk európskeho okruhového titulu v hodnotení značiek v roku 1981.

Vedľa  týchto skutočných klenotov sa na štarte zoradí aj 40 ďalších športových vozidiel značky Škoda z rôznych období jej pretekárskej a súťažnej histórie – napríklad Škoda 120 Rallye alebo Škoda 130 LR z roku 1984, vytvorená pre majstrovstvá sveta v rely skupiny B, ako aj priamy účastník vytrvalostných pretekov na okruhu Nürburgring – automobil Škoda Favorit 136 L/H.

Zdroje: Škoda | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článok5 prekvapivých modelov, ktoré pomáhalo ladiť Porsche
Nasledujúci článokBMW zvoláva vyše 300-tisíc vozidiel. Prečo?