Edge svoju premiéru zažil na autosalóne v Ženeve v marci 2018. Ale napriek ,,omladzujúcej a osviežovacej kúre“ ešte stále nie je pripravený na predaj v európskych obchodoch.
Vďaka vyhliadkam predprodukčného prototypu v španielsku, vylepšuje tento Ford dvojlitrový štvorvalcový turbodiesel EcoBlue s výkonom 238 konských síl. Zdá sa Vám tento agregát povedomý? Ak áno, tak vedzte že je to motor, ktorý si táto novinka požičala od svojho obrieho brata Ranger Raptor.
Stredne veľký ,,terénny“ stroj dorazí do európskych stánkov začiatkom roka 2019. Okrem EcoBlue s dieselovým motorom bude voľba verzie s klasickým turbodieselom o objeme 2,0 litra. K dispozícii budú dve výstupné verzie – 150 alebo 190 koní. Okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky pre variantu so 190 koňmi bude k dispozícii aj osemstupňový automat s inteligentným pohonom všetkých kolies.
Novinka však mohla ponúknuť aj dokonca deväťstupňový automat vyvinutý spoločnosťou General Motors. Ale vzhľadom na to, že firme Ford Motor Company sa tento kúsok nepáčil, zavrhla ho. A tak si ekologický motor našiel svoj vlastný dizajn.
Podľa dostupných informácií sa zdá, že prototyp v galérii je ST-Line. Je to síce odhad, ale nemyslím si že by v základe novinka dostala 20-palcové kolesá a dvojitý výfuk. Pozor však na zámenu! Medzi výbavou Fordu Edge ST-Line pre európsky trh a ST-Line v Spojených štátoch je veľa rozdielov, ale ten najpodstatnejší sa nachádza pod kapotou.
ST-Line totižto nemôže a nikdy nebude mať (tak ako v Amerike) 2,7-litrový EcoBoost v podobe V6, ktorá má 335 koní. Aj napriek tomu, že sa nedá porovnávať s modelmi BMW X5 či Mercedes-Benz GLE, Edge bude osviežujúcou novinkou v segmente strednej veľkosti.
V minulom roku sa v Spojených štátoch predalo dokopy 16 000 týchto vozidiel, čo určite nie je ohurujúce číslo. Pamätajme však na to, že Edge bude v Európe vlajkovou loďou automobilky. Možno práve verzia pre náš trh a nie prehnané ceny urobia z tohto auta osobnosť.