BMW zvoláva okolo 324-tisíc áut s dieselovými motormi po celej Európe, nakoľko majú zrejme zlý EGR systém. Ten môže v určitej chvíli spôsobiť aj požiar v motorovej časti. V Južnej Kórei už začalo horieť 30 áut.
EGR systém (eng. Exhaust Gas Recirculatiom – re-cirkulácia výfukových plynov späť do sania), ktorý má pomáhať ku zníženiu emisií môže byť poruchový u viac než tristo tisíc modelov automobilky BMW, ktoré majú pod kapotou štvor a šesť valcové dieselové motory. Podľa denníku Frankfurter Allgemeine Zeitung ich po celej Európe brázdi cesty 323 700 a len v samotnom Nemecku 96 300. Ostatok pripadá na členské štáty EÚ.
Kde začal byť problém? Medzi prvé krajiny, ktoré začali hlásiť problém bola Južná Kórea, v ktorej už bolo spustené aj vyšetrovanie. Problém sa vyskytol v systéme EGR, z ktorého unikala chladiaca kvapalina, ktorá sa tam neskôr usádzala a tento systém zapchávala. V kombínácií s karbónom z výfukových plynov a olejom môžu tieto usadeniny začať horieť a vzplanúť. To dokáže upchať sacie potrubie a tým pádom spôsobiť požiar vo vozidle. Tento problém sa týka takmer všetkých rád modelov BMW, konkrétnejšie rady 3, 4, 5, 6, 7, X3, X4, X5 a X6, ktoré majú pod kapotou usadený dieselový motor s dátumami výroby medzi júlom 2012 až septembrom 2016. Aspoň tak uvádza automobilka.
V Južnej Kórei bolo zvolaných už 106-tisíc automobilov, z toho 30 automobilov zachvátil požiar. Riziko teda nie je veľké, no stále je tu možnosť, řže práve Váš automobil to schytá. Koľko automobilov však vyhorelo, resp. vzplanulo Mmníchovská automobilka neuvádza.
BMW tak v najbližších dňoch bude kontaktovať majiteěov vyššie uvedených modelov na “prevetívnu prehliadku” do servisu. Automobil bude následne prehliadnutý a v prípade závady na chladiči EGR bude diel vymenený za nový. Pokiaľ ste svoje BMW kúpili už používané a má podobný rok výroby, BMW myslelo aj na Vás. S kontaktovaním ďalších majiteľov budú automobilke pomáhať príslušné orgány. Taktiež, nemusíte čakať pokiaľ sa Vám niekto ozve. Môžete sadnúť do auta a vyraziť do najbližšieho BMW servisu, aby Vám preverili ako je na tom Vaše vozidlo.
Zdroje: FAZ | startstop.sk