V dobe elektrifikácie si už prémiová automobilka nemôže dovoliť neprodukovať aspoň hybrid. Výnimkou nie je ani mníchovská automobilka s novou X5, ktorá v priebehu budúceho roka príde ako plug-in hybrid s krkolomným názvom xDrive45e iPerformance.

Zmráka sa nad spaľovacími motormi. No k úplnej elektrifikácii je ešte ďaleko. Akýmsi medzistupňom sú hybridy a o čosi vyššie sú plug-in hybridy. BMW s novou X5 pokračuje v tradícii začatej minulou generáciou, a ponúkne plug-in hybrid aj v aktuálnej generácii s názvom xDrive45e iPerformance.

Plug-in hybrid veľkého BMW rozšíri paletu motorov v priebehu budúceho roka. Čo bude novinku poháňať? Oproti predchádzajúcej generácii plug-in hybridnej X5 s označením 40e ide o riadne prekvapenie. Kým 40e poháňal 2-litrový turbom prepĺňaný štvorvalec s výkonom 245 koní v spojení s elektromotorom, xDrive45e iPerformance je iná liga. Pod kapotu dostane to, čo máme na BMW radi: radový benzínový trojlitrový šesťvalec!

Spaľovací motor produkuje výkon 210 kW (286 k). Dopĺňať ho bude technológia s názvom BMW eDrive, teda elektromotor, ktorý do systému dodá ďalších 82 kW (112 k). Oproti predchodcovi tak bol zvýšený celkový výkon z 230 kW (313 k) na 290 kW (394 k). BMW okrem iného sľubuje aj zníženie spotreby paliva a úrovne nenávidených emisií CO2. Narástol aj krútiaci moment: z pôvodných 450 Nm na monštruóznych 600 Nm. Nuž, šesť valcov je šesť valcov…

BMW sľubuje zrýchlenie na 100 km/h za 5,6 sekundy a maximálnu rýchlosť 235 km/h. Výhradne na elektrickú energiu dokáže hybridná X5 uháňať rýchlosťou až 140 km/h oproti 120 km/h predchádzajúcej generácie. Avšak dynamické parametre by mali ísť bokom. To, v čom by mal hybrid vynikať, je spotreba. Tá je podľa BMW 2,1 litra na 100 kilometrov. Či už ide o reálny údaj, alebo skôr o údaj z ríše snov, ukáže až čas. Dojazd na elektrickú energiu je približne 80 kilometrov, čo už je z hľadiska premávky v meste viac než využiteľné číslo.

Celé pohonné ústrojenstvo dopĺňa 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic poslednej generácie a inteligentný pohon všetkých kolies xDrive. Zaujímavosťou je, že ide o neustály pohon všetkých kolies: či už auto poháňa výhradne elektromotor, výhradne benzínový šesťvalec, alebo ide o kombináciu oboch.

Zdroje: BMW | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Honda Jazz 1,5 i-VTEC: Má v dnešnej dobe vôbec zmysel?
Nasledujúci článokDenník bratislavského hejtera – ranné zápchy