Podľa špionážnych fotografií niečoho, čo nápadne pripomína Škodu Rapid, bude novinka priamou konkurenciou nemeckej stálici VW Golf.
Nová Škoda Rapid, ktorá by sa na trhu mala objaviť v roku 2020, bola po prvýkrát zachytená na špionážnych fotografiách. Hoci toho na fotografiách nie je veľa vidieť, môžeme sa domnievať, že oproti predchádzajúcej generácii pôjde o veľký krok dopredu. Už to zrejme nebude primárne lacný sedan, ale veľký hatchback, ktorý by mal byť priamou konkurenciou sesterského Volkswagenu Golf.
Podľa portálu autoevolution je toho dôkazom aj fakt, že testovací prototyp sprevádzal Volkswagen Golf Alltrack. No napriek tomu je veľmi nepravdepodobné, že nový Rapid dostane do vienka pohon 4×4 (Haldex) a že sa bude vyrábať vo verzii Scout. Dôvodom je politika koncernu Volkswagen a hierarchia jednotlivých značiek patriacich pod jeho krídla.
Hoci vyjadrovať sa k samotnému dizajnu je ešte priskoro, aj napriek riadnemu zamaskovaniu testovacieho prototypu sú viditeľné niektoré typické dizajnérsky prvky mladoboleslavskej značky. Môžeme teda očakávať, že aj Rapid preberie niektoré dizajnérske riešenia od ostatných modelov značky posledných rokov. Dizajn modelov českej Škodovky je už niekoľko rokov inšpirovaný povestným českým kryštálom.
V prednej časti je vidieť typickú škodovkársku masku chladiča, do ktorej je zrejme zakomponovaný radar adaptívneho tempomatu. Výraz prednej časti dopĺňajú úzke a dynamicky vyzerajúce predné svetlá, ktoré budú podľa všetkého obsahovať LED projektory.
Na zadnej časti stoja za zmienku koncové svetlomety, ktorú budú zjavne dvojdielne: to znamená, že časť svetiel sa bude otvárať s vekom batožinového priestoru. Toto riešenie Škoda pri hatchbakoch/kombíkoch nepoužila už dlho a vrátilo sa späť s novým Superbom Combi.
Bude Rapid konkurenciou pre Golf?
Vzhľadom na to, že Rapid bude s najväčšou pravdepodobnosťou postavený na modulárnej platforme MQB A0, z ktorej vychádza napríklad aj menší Volkswagen Polo, o priamej konkurencii možno hovoriť len s prižmúrenými očami. No Škodovka je známa tým, že robí vozidlá, ktoré sú pocitovo a veľkosťou o triedu vyššie. Koniec koncov, zákazníkov bude predovšetkým zaujímať cena a tá by mala podliezť cenovku Golfu.
Pod kapotou môžeme očakávať najmä koncernové trojvalce s objemom 1,0 litra, ktorý v súčasnosti produkuje 85 kW (115 koní), a pravdepodobne aj nové modulárne 1,5-litrové benzínové štvorvalce. Šušká sa, že by sa pod kapotu mal nasťahovať aj modulárny 1,5-litrový diesel. Rovnako tak kolujú chýry aj o mild-hybridnom pohone a dokonca aj o plne hybridnom variante.
Zdroje: autoevolution autozeitung.de | startstop.sk