VW Golf už niekoľko rokov patrí k významným predstaviteľom automobilizmu. Od roku 1974 sa ho predalo niekoľko miliónov kusov a niet sa preto čomu diviť, keď ho označíme za najdôležitejší model Volkswagenu. Za takmer 45 rokov jeho existencie prišlo na trh viacero špeciálnych verzií, no tá azda najzaujímavejšia sa ešte len chystá.
Po viacerých špekuláciách, testovacích prototypoch a dlhšej prestávke sa na severnú “smyčku” Nürburgringu vrátilo testovacie vozidlo s označením R420. Malo by ísť o najostrejšiu verziu Golfu, aká doteraz vyšla zo sériovej výroby.
Čím sa ale bude odlišovať od “bežného” R-kového Golfu? Najdôležitejší faktor bude nepochybne pod kapotou. Zatiaľ čo od 6. generácie je toto auto dostupné maximálne so 4-valcovými agregátmi, práve Golf R420 prinesie niečo nové. Pod jeho kapotu by sa mal dostať motor, ktorý je známy už z modelu Audi RS3: Konkrétne sa jedná o 5-valcové TSI s objemom 2,5 litru a maximálnym výkonom na úrovni 309kW. Samozrejmosťou je jeho prepojenie s automatickou dvoj-spojkovou prevodovkou.
Ako som už vyššie uviedol, model R420 bol v testovaní už v minulosti, no nakoľko prišiel škandál Diesel Gate, plány na jeho sériovú výrobu museli byť odložené. Inak by sme už pravdepodobne dnes mohli na cestách stretať najvýkonnejší Golf histórie. Nič to ale nemení na tom, že plány automobilky VW v budúcnosti určite počítajú aj s touto verziou. Tá by sa navonok mala odlišovať od klasického Rka hlavne agresívnejšie rezanou karosériou s viacerými športovými doplnkami. Ak by sa tento prototyp skutočne dostal do sériovej výroby, viacerých skalných fanúšikov športovej divízie GTI či R by to určite potešilo. Do tej doby treba pripomenúť, že v 8. generácii Golfu sa počíta s výkonnou verziou, ktorá by mala priniesť 4-valcové TSI v kombinácii s elektromotorom. To sa na trh dostane najskôr v roku 2020.