Toto leto sme videli úplne novú generáciu úspešného SAV z Mníchova. Avšak ako je zvykom, s obyčajnou civilnou X5 sa v BMW neuspokoja. Síce to chvíľku potrvá, no BMW X5 M je na ceste. Dokonca ho už testujú v premávke.
V roku 1999 sa bavorská značka navždy zmenila. Dovtedy to bola značka, ktorá vyrábala sedany, kombíky, kupé a kabriolety, ktorých devízou bola radosť z jazdy. No práve v roku 1999 debutovala prvá generácia takzvaného SAV – BMW X5. Odvtedy prešlo takmer dvadsať rokov a tento rok bola predstavená jeho štvrtá generácia. No týmto to v Mníchove ani zďaleka nekončí. Čoskoro totiž príde aj ostrá verzia X5 M. A to ani zďaleka nie je jediná novinka, ktorú v BMW chystajú.
http://www.startstop.sk/2018/09/08/nove-bmw-x5-xdrive45e-iperformance/
X5 je jedným z najdôležitejších modelov mníchovskej značky, a preto okrem plug-in hybridu rozšíri paletu motorov v priebehu budúceho roka aj dvoma turbami prepĺňaný vidlicový osemvalec vo verzii s magickým prívlastkom M. Čo teda môžeme očakávať? Ak sa pozrieme do aktuálneho modelového portfólia značky, konkrétne na supersedan M5, zistíme, že to najlepšie, čo aktuálne BMW ponúka, je 4,4-litrová V8 s výkonom rovných 600 koní, čo znamená 441 kW, a krútiacim momentom 750 Nm. Je zrejmé, že BMW nebude kvôli modelu X5 M vyvíjať nový motor, a teda môžeme s istotou povedať, že to isté sa bude nachádzať aj pod kapotou super-SAV, hoci o výslednom výkone zatiaľ panujú dohady. Dostane aj veľká X5 takú porciu výkonu, alebo ho v BMW mierne priškrtia?
Otázkou ale aj naďalej ostáva, či model X5 M bude s M5 zdieľať aj inteligentný pohon všetkých kolies s preferenciou zadnej nápravy. No vzhľadom na značne širší okruh zákazníkov X5, vyššiu váhu a rovnako aj vyššie položené ťažisko sa predpokladá, že BMW v tomto prípade ostane pri klasickom “nekomplikovanom” xDrive pohone. Prevodovka zrejme ostane totožná s tou v aktuálnej M5: overený osemstupňový automat.
http://www.startstop.sk/2018/10/17/bmw-x7-oficialne-najluxusnejsie-a-najvacsie-suv-mnichovskej-automobilky/
V Mníchove ale nepracujú len na vrcholnej verzii X5ky. Ako ukazuje video nižšie, môžeme sa po prvýkrát tešiť aj na menšiu X3 s prívlastkom M, či dokonca veľkú X7, no v tomto prípade zrejme nepôjde o plnokrvné M, “iba” o verziu M50i.
Zdroje: autoevolution | startstop.sk