Volkswagen to s SUV modelmi začínajúcimi na písmeno T myslí naozaj vážne. Aktuálne v Amsterdame predstavil menšieho brata T-Roca: T-Cross. No môžeme ho vôbec nazývať SUV, respektíve crossover?

Modelová SUV/crossover ofenzíva v podaní Volkswagenu začala v roku 2015 a pokračuje dodnes. Najnovším prírastkom do rodiny je malý mestský crossover T-Cross. Prečo mestský a prečo crossover? Nuž, pretože napriek podľa automobilky svalnatému a robustnému vzhľadu tento model nemôže počítať s pohonom všetkých kolies. A to by sa na crossover predsa len patrilo, no nie?

Premiéra nového T-Crossu prebehla na troch kontinentoch, ktoré zároveň budú jeho hlavnými odbytiskami: v Európe to bol Amsterdam, v Južnej Amerike brazílske São Paulo a v Ázii Šanghaj. Samozrejme, posledné dva menované trhy dostanú T-Cross s miernymi úpravami, a preto sa zameriame najmä na nám blízku európsku verziu.

Rozmery

Dizajn zrejme nemá zmysel detailne rozoberať. Našťastie, Volkswagen ponúkol produktové fotografie, a tak si každý môže spraviť názor sám. My len dodáme, že T-Cross je postavený na modulárnej platforme MQB. To znamená v prípade T-Crossu rozmery 4,11 metra na dĺžku a rázvor náprav 2,56 metra. Len pre porovnanie, väčší T-Roc meria na dĺžku 4,23 metra a rázvor náprav má 2,59 metra. Na druhej strane, Polo, ktoré rovnako vychádza z platformy MQB, meria na dĺžku 4,05 metra a rázvor náprav dosahuje rovnakých 2,56 metra. Ani tu sa nezaprie prívlastok “mestský”.

ssangyong-torres-evx

Praktická stránka je zastúpená batožinovým priestorom s objemom 385 až 455 litrov. Zadná lavica je totiž posuvná v rozmedzí 14 centimetrov, vďaka čomu Volkswagen sľubuje pohodlie pre zadných pasažierov. Po sklopení zadných sedadiel, ktoré sú delené v pomere 60:40, sa môže objem batožinového priestoru vyšplhať na 1.281 litrov.

Motorizácie a výbava

Pod kapotou sa žiadne prekvapenie nekoná. Celkovo budú na výber 4 motorizácie, z toho 3 benzínové a jeden naftový. Základ ponuky budú tvoriť prepĺňané zážihové trojvalce 1,0 TSI s filtrom pevných častíc, ktoré produkujú výkon 70 kW (95 k), respektíve 85 kW (115 k). Najvýkonnejším motorom bude štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Naftovú ponuku tvorí známe 1,6 TDI naladené na 70 kW (95 k). Samozrejmosťou je plnenie emisnej normy Euro 6d-Temp. Motory budú spojené s 5-, respektíve 6-stupňovým manuálom a v prípade výkonnejších motorizácií bude k dispozícii aj známa dvojspojková automatická prevodovka DSG.

Už v základnej výbave bude niekoľko pomocných asistentov, vrátane systému monitorovania chodcov pred vozidlom pedestrian Monitoring, systému automatického brzdenia v meste City Emergency Braking System, systém udržiavania v jazdnom pruhu Lane Assist, asistent zjazdu z kopca Hill Start Assist či monitorovanie mŕtveho uhla Blind Spot Detection. Za príplatok potom bude možné T-Cross dovybaviť adaptívnym tempomatom či parkovacím asistentom.

Jeho domovom je Španielsko

Rovnako, ako sesterské Polo, aj T-Cross sa bude vyrábať v španielskej Navarre, do ktorej Volkswagen investoval už jednu miliardu eur. Dôvodom je túžba koncernu po ďalších SUV a crossover modeloch. Plán je ponuku zdvojnásobiť do roku 2027.

Nové mestské SUV s logom Volkswagenu sa do predaja dostane v apríli 2019 a s nemeckou cenovkou od 17.975 eur (za najslabší benzínový variant) sa postaví do boja proti konkurentom, ako Renault Captur, Opel Crossland X, Ford Ecosport alebo koncernový SEAT Arona.

https://www.youtube.com/watch?v=-lxrCB7V5xU

Zdroje: Volkswagen | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJaguar Land Rover, dnes oficiálne otvoril svoj závod v Nitre
Nasledujúci článokMercedes triedy E čoskoro čaká facelift. Tu je prvé špionážne video!