Volkswagen to s SUV modelmi začínajúcimi na písmeno T myslí naozaj vážne. Aktuálne v Amsterdame predstavil menšieho brata T-Roca: T-Cross. No môžeme ho vôbec nazývať SUV, respektíve crossover?
Modelová SUV/crossover ofenzíva v podaní Volkswagenu začala v roku 2015 a pokračuje dodnes. Najnovším prírastkom do rodiny je malý mestský crossover T-Cross. Prečo mestský a prečo crossover? Nuž, pretože napriek podľa automobilky svalnatému a robustnému vzhľadu tento model nemôže počítať s pohonom všetkých kolies. A to by sa na crossover predsa len patrilo, no nie?
Premiéra nového T-Crossu prebehla na troch kontinentoch, ktoré zároveň budú jeho hlavnými odbytiskami: v Európe to bol Amsterdam, v Južnej Amerike brazílske São Paulo a v Ázii Šanghaj. Samozrejme, posledné dva menované trhy dostanú T-Cross s miernymi úpravami, a preto sa zameriame najmä na nám blízku európsku verziu.
Rozmery
Dizajn zrejme nemá zmysel detailne rozoberať. Našťastie, Volkswagen ponúkol produktové fotografie, a tak si každý môže spraviť názor sám. My len dodáme, že T-Cross je postavený na modulárnej platforme MQB. To znamená v prípade T-Crossu rozmery 4,11 metra na dĺžku a rázvor náprav 2,56 metra. Len pre porovnanie, väčší T-Roc meria na dĺžku 4,23 metra a rázvor náprav má 2,59 metra. Na druhej strane, Polo, ktoré rovnako vychádza z platformy MQB, meria na dĺžku 4,05 metra a rázvor náprav dosahuje rovnakých 2,56 metra. Ani tu sa nezaprie prívlastok “mestský”.
Praktická stránka je zastúpená batožinovým priestorom s objemom 385 až 455 litrov. Zadná lavica je totiž posuvná v rozmedzí 14 centimetrov, vďaka čomu Volkswagen sľubuje pohodlie pre zadných pasažierov. Po sklopení zadných sedadiel, ktoré sú delené v pomere 60:40, sa môže objem batožinového priestoru vyšplhať na 1.281 litrov.
Motorizácie a výbava
Pod kapotou sa žiadne prekvapenie nekoná. Celkovo budú na výber 4 motorizácie, z toho 3 benzínové a jeden naftový. Základ ponuky budú tvoriť prepĺňané zážihové trojvalce 1,0 TSI s filtrom pevných častíc, ktoré produkujú výkon 70 kW (95 k), respektíve 85 kW (115 k). Najvýkonnejším motorom bude štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Naftovú ponuku tvorí známe 1,6 TDI naladené na 70 kW (95 k). Samozrejmosťou je plnenie emisnej normy Euro 6d-Temp. Motory budú spojené s 5-, respektíve 6-stupňovým manuálom a v prípade výkonnejších motorizácií bude k dispozícii aj známa dvojspojková automatická prevodovka DSG.
Už v základnej výbave bude niekoľko pomocných asistentov, vrátane systému monitorovania chodcov pred vozidlom pedestrian Monitoring, systému automatického brzdenia v meste City Emergency Braking System, systém udržiavania v jazdnom pruhu Lane Assist, asistent zjazdu z kopca Hill Start Assist či monitorovanie mŕtveho uhla Blind Spot Detection. Za príplatok potom bude možné T-Cross dovybaviť adaptívnym tempomatom či parkovacím asistentom.
Jeho domovom je Španielsko
Rovnako, ako sesterské Polo, aj T-Cross sa bude vyrábať v španielskej Navarre, do ktorej Volkswagen investoval už jednu miliardu eur. Dôvodom je túžba koncernu po ďalších SUV a crossover modeloch. Plán je ponuku zdvojnásobiť do roku 2027.
Nové mestské SUV s logom Volkswagenu sa do predaja dostane v apríli 2019 a s nemeckou cenovkou od 17.975 eur (za najslabší benzínový variant) sa postaví do boja proti konkurentom, ako Renault Captur, Opel Crossland X, Ford Ecosport alebo koncernový SEAT Arona.
https://www.youtube.com/watch?v=-lxrCB7V5xU
Zdroje: Volkswagen | startstop.sk