Yeti to už ma za sebou a na jeho post prichádza Karoq, súrodenec SEATu Ateca.
Škoda už nabehla na koncernové pravidlá a ako bolo dohodnuté všetky jej SUV modely budú začínať písmenom ,,K,,. Karoq sa zaradí pod Kodiaq no čo sa týka technológií Karoq je nadupaný tým najlepším čo má Škoda aktuálne v rukáve. Veď sa predsa jedná o prvú Škodu s digitálnym prístrojovým štítom!
Karoq má 4382 mm na dĺžku, 1841 mm na šírku a 1605 mm na výšku. Pod kapotou nájdeme hneď 5 motorizácií, dve TSI a tri TDI. Čomu sme spočiatku nemohli uveriť je základný TSI motor 1.0 TSI s výkonom 85 kW, podľa nás tento motor v tomto modeli nemá čo hľadať ale čo už… Silnejší je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW. Čo sa týka nafty ponuka začína pri 1.6 TDI s výkonom 85 kW a pokračuje dvomi dvojlitrovými TDI s výkonom 110 a 140 kW. Posledný spomínaný má výlučne pohon všetkých štyroch kolies a sedemstupňovú dvoj-spojkovú prevodovku.
A teraz späť k technológiam, ktoré Karoq zdedil po novom Golfe.
Adaptívny tempomat dostal funkciu automatického brzdenia, udržiavania rýchlosti a odstupu od vozidiel, rozpoznanie čelných kolízií s chodcami. K dispozícií je kompletná paleta asistenčných systémov ktoré poznáme s VW. Predné svetlomety sú podobne ako u Kodiaqu plne LED-diodové. Digitálny prístrojový štít dostanete za príplatok a môžte si ho konfigurovať v štyroch variáciach. Ambientné osvetlenie interiéru je k dispozícií v desiatich farbách. Ďalšou vychytávkou je inteligentný kľúč ktorý po odomknutí aktivuje jednotlivé nastavenia pre daného majiteľa kľúča.
Karoq sa prezentuje ako plne konektívne vozidlo, nechýba wi-fi hotspot alebo LTE a taktiež infotaiment ovládaný gestami! Bezdrôtová nabíjačka na telefón je taktiež k dispozícií za príplatok, v rámci prepojenia vodiča s autom Škoda ponúka aj mobilnú aplikáciu ktorú sme mali možnosť spoznať už pri Kodiaqu. Interiér vyzerá byť priestranný a objem batožinového priestoru predstavuje v základe 521 l. nový Karoq sa dostane na trh začiatkom budúceho roka.