startstop

Volkswagen Virtus GTS vyzerá ako menší Arteon postavený na báze Pola GTI!

Volkswagen Virtus GTS vyzerá ako menší Arteon postavený na báze Pola GTI!

Medzinárodná autosalón v brazílskom São Paulo je aktuálne v plnom prúde. Zúčastnil sa aj nemecký Volkswagen a priniesol so sebou zaujímavý koncept: Virtus GTS, ktorý vyzerá ako malý Arteon postavený na podvozku menšieho Pola GTI. V Európe ho ale neuvidíme…

Volkswagen v brazílskej metropole predstavil viacero zaujímavých noviniek: okrem konceptu pickupu s názvom Tarok to bol aj tento kompaktný sedan menom Virtus. Hoci oficiálne ide len o koncept, domnievame sa, že produkčná verzia by mala vyzerať prakticky bez vážnejších zmien. O čo vlastne ide? Virtus je v podstate sedan populárneho mestského Pola, ktorý ale bude určený výhradne pre Latinskú Ameriku. No a skratka GTS na konci sľubuje o niečo ostrejšiu verziu. Alebo je to inak?

Volkswagen v Sao Paulo predstavil koncept nového pickupu Tarok

Hoci dizajn verne kopíruje aktuálnu generáciu hot hatchu, nemôžeme povedať to isté o tom, čo sa nachádza pod kapotou. Polo GTI poháňa 2,0-litrový turbodúchadlom prepĺňaný benzínový motor s výkonom 200 koní a krútiacim momentom na úrovni 320 Nm. Virtus GTS sa musí uspokojiť so známou 1,5-litrovou TSI jednotkou s výkonom 150 koní a 250 Nm. V Európe je tento motor k dispozícii pre obyčajné “civilné” Polo.

Volkswagen Virtus GTS vyzerá ako menší Arteon postavený na báze Pola GTI!

Ďalším veľkým rozdielom medzi dvomi zreteľne sesterskými modelmi sú prevodovky. VW dáva Európanom možnosť výberu medzi šesťstupňovou manuálnou a šesťstupňovou automatickou dvojspojkovou DSG prevodovkou, zatiaľ čo Virtus GTS bude k dispozícii výhradne s automatickou DSG prevodovkou.

V Brazílii sa ukázal aj konceptu Polo GTS, teda hatchback s rovnakými motorom pod kapotou. Podľa dostupných informácií bude výbava s prívlastkom GTS obsahovať každý prvok voliteľnej výbavy, čiže zákazníci si budú môcť zvoliť jedine farbu a možno dizajn diskov. Na druhej strane, výbava GTS budú zahŕňať všetko od virtuálneho kokpitu cez 8-palcovú dotykovú obrazovku infotaimentu až po cúvaciu kameru a dažďový senzor.

Je samozrejmé, že výbava GTS bude slúžiť ako vrcholová verzia Pola a sedanu Virtus, ktoré Volkswagen vyrába priamo v Brazílii v závode Sao Carlos. Tieto modely sú ale určené pre Latinskú Ameriku, a teda v Európe ich očakávať nemôžeme. Alebo by ste privítali dynamický sedan postavený na podvozku Pola?

Zdroje: motor1 | startstop.sk

Exit mobile version