Americká spoločnosť Tesla, ktorá ešte stále spadá pod vizionára Elona Muska zažíva pozitívne časy. Len nedávno sa automobilke podarilo uviesť na trh “ľudový model” s označením Model 3 a možno práve tento krok jej dopomohol k zaujímavému výsledku. Aj keď ide o automobilku, ktorej veľa ľudí neverí, čísla hovoria samé za seba.
Tesla nie vždy zažívala dobré časy. Už niekoľkokrát sa dostala príliš blízko k bankrotu, no aj napriek tomu je schopná ročne vyrobiť približne 360-tisíc áut. Dalo by sa povedať, že ide skôr o technologickú spoločnosť ako o automobilku, porovnávať ju môžeme aj s tými najväčšími.
Vďaka aktuálnemu vývoju na burze sa Tesle podarilo predstihnúť automobilku BMW. Nie, nepredstihla ju v predajoch, ale v trhovej hodnote. Tá totiž nemeckej prémiovke vďaka nie príliš pozitívnym výsledkom klesla pod 50 miliárd dolárov. Na druhej strane, Tesle sa začína dariť, a preto sa jej trhová hodnota dostala už nad nemeckú “konkurenciu”. Samozrejme, Američania stále nedobehli koncerny ako Daimler, Toyota či VW, no aj tak ide o celkom pekný úspech.
Podľa rôznych trhových prieskumov, práve BMW radu 3 zacítilo expanziu Tesla najviac. Okrem toho, po americkej automobilke radšej siahnu aj majitelia Toyoty Prius, Hondy Civic, Hondy Accord a Nissanu Leaf. Podľa predajných čísel Tesla zaznamenala aj ďalší úspech. Okrem toho, že preberá zákazníkov BMW, zosadila z trónu aj dlhoročne najobľúbenejší elektromobil Nissan Leaf. Tým sa Model 3 stal vôbec najpredávanejším elektromobilom v súčasnosti.
Pripomeňme si, že Tesla aktuálne ponúka trojicu obdobných elektromobilov. Je to sedan Model S, SUV Model X a najlacnejší člen portfólia Model 3. Okrem toho sa už v priebehu najbližších rokov dočkáme nákladného ťahača Tesla Semi či druhej generácie športového modelu Tesla Roadster. Ten by mal byť najväčším lákadlom, keďže podľa prvotných špecifikácií pôjde o poriadne nadupaný elektromobil. Jeho cena je zatiaľ stanovená na 215-tisíc eur. Za túto cenu dostanete dojazd až 1000 km, rýchlosť presahujúcu 400 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 za 2,1 sekundy či krútiaci moment na úrovni 10 000 Nm.
Zdroj: Financial Times | startstop.sk