Blíži sa nám prelom rokov 2018 a 2019 a automobilky začínajú pomaly prispôsobovať svoje plány roku 2020. Začiatok novej dekády by mal byť pre viaceré automobilky revolučný. Na trh sa v tom období dostane mnoho elektromobilov od VW, Audi, Škody, BMW či mnohých iných značiek. Niektoré z nich si trúfnu aj na samotného kráľa segmentu elektro – Teslu Model S. Podarí sa to Audi E-Tron GT?

Jedným z nich bude nepochybne aj v poradí tretí elektromobil, ktorý nám predstaví značka z Ingolstadtu. Automobilka Audi plánuje v blízkej budúcnosti odhalenie modelu s označením E-Tron GT. Pôjde o sedan, ktorý prinesie veľmi zaujímavú techniku.

Ako sa nechal už pred časom počuť šéf vývoja pohonných jednotiek Siegfried Pint, model, ktorý bude sčasti vychádzať z technológie Porsche Taycan, bude primárne zameraný na výkon. Tým sa stane priamym konkurentom pre Teslu Model S P100D. Okrem toho prinesie novinka nový spôsob nabíjania. Stane sa prvým modelom Audi, ktorý bude podporovať extrémne rýchle 350 kW nabíjacie stanice.

Takto výkonné nabíjanie dokáže nabiť 80 % kapacity batérií už do 12 minút. Jedinou, no podstatnou nevýhodou podobne výkonných nabíjačiek je fakt, že súčasná technológia akumulátorov zatiaľ nie je pre ne pripravená. Ak si zoberieme novopredstavený model E-Tron Quattro, tak ten sa vďaka 150 kW nabíjaniu nabije na rovnakú kapacitu za 30 minút. Zaujímavosťou je, že vysokovýkonné nabíjacie stanice Ionity, ktoré bude Audi potrebovať, vznikli na základe spolupráce 5 veľkých koncernov. Konkrétne ide o spoločné dielo BMW, Volkswagenu, Daimleru, GM a Fordu. Ale späť k Audi. Model, ktorý mal pôvodne vychádzať z konceptu Audi A9 Prologue, by sa mohol na trhu ocitnúť už v roku 2020.

ssangyong-torres-evx

Pred ním sa dočkáme ešte modelu E-Tron Sportback, ktorý by mal byť v segmente Coupe-SUV. Na trh by sa mal dostať už v budúcom roku. Rodina E-Tron nebude mať len troch členov. Audi vo svojich plánoch uvádza, že do roku 2025 bude v ponuke až 10 rôznych modelov elektromobilov. Tým sa pokojne môže stať, že z ponuky vypadne mnohými odsudzovaný dieselový pohon. Ako dobre vieme, v koncerne VW všetko nasvedčuje tomu, že elektrifikácia postupne značku TDI úplne vytlačí z ponuky.

Zdroj: Top Speed | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNa čom jazdia svetoví vládcovia? Čínsky prezident Si Ťin-pching a Hongqi N501
Nasledujúci článok3D tlačené kolesá? Kedysi len rozprávka, onedlho už realita
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.