Britský Jaguar podľa informácií z médií zvažuje o dvoch extrémnych možnostiach pohonu, čo sa týka úplne novej generácie úspešného športového F-Type. Nová generácia má prísť na trhu v roku 2021 a britská automobilka zvažuje vidlicový osemvalec z dielne BMW M na jednej strane a elektropohon na strane druhej…
Britská automobilka Jaguar údajne zvažuje dve radikálne odlišné možnosti pohonu do nástupcu športiaku F-Type, ktorý má prísť už v roku 2021. Jednou z možností pre mimoriadne pohľadné auto (niektorí hovoria, že ide o nástupcu slávneho E-Type) je 4,4-litrový benzínový vidlicový osemvalec z dielne BMW M Performance. Na druhej strane je niečo diametrálne odlišné – plne elektrický pohon.
A práve preto bude rozhodnutie kľúčové. Akúkoľvek možnosť si Jaguar vyberie, automaticky tým vylúči tú druhú. Zástavba spaľovacieho motora do platformy vytvorenej pre elektromobil stojí určite viac peňazí, ako je automobilka typu Jaguar ochotná do vývoja modelu vraziť. A rovnako to platí aj naopak v prípade zástavby elektropohonu do spaľovacieho auta.
Šéf dizajnu automobilky, Ian Callum, povedal pre britský portál autocar, že pre F-Type existuje budúcnosť aj napriek tomu, že športové vozidlá nie sú rastúcim trhom. Vzhľadom na fakt, že Jaguar pracuje na vývoji elektromobilov, naznačuje, že nový F-Type by taktiež mohol byť elektromobilom s batériami umiestnenými v podlahe a jedným alebo dvoma elektromotormi na zadnej náprave, poprípade troma v prípade vrcholnej verzie s pohonom všetkých kolies.
Okrem toho, Jaguar už oznámil ukončenie vývoja a výroby svojho charizmatického kompresorom prepĺňaného 5,0-litrového vidlicového osemvalca. Ten by mal byť nahradený 4,4-litrovým dvoma turbami prepĺňaným osemvalcom od BMW. Mníchovská automobilka ho v civilných modeloch označuje prívlastkom “50i”, no s kódovým názvom S63 a, samozrejme, s mnohými úpravami, ho dostávajú aj vrcholné M modely.
S63 vo svojej najsilnejšej verzii produkuje 600 koní a 700 Nm krútiaceho momentu. S týmito parametrami by budúca generácia F-Typeu mohla konkurovať autám ako Porsche 911 Turbo S.
O budúcej generácii ešte vieme, že sa bude spoliehať najmä na hliník ako na stavebný materiál a zachová si dvojmiestne rozloženie. Avšak svetom kolujú chýry o 2+2-miestnej koncepcii, ktorá by mala byť duchovným nástupcom coupé XK.
Zdroje: carthrottle | startstop.sk