Audi v Los Angeles predstavilo už v poradí tretí prírastok rodiny e-tron. Tentokrát ide o koncept štvordverového kupé e-tron GT. Dobré správy: do výroby sa má dostať o dva roky.
Po dvoch SUV Audi e-tron a Audi e-tron Sportback prichádza do rodiny elektromobilov so štyrmi kruhmi v znaku ďalší prírastok. Tentokrát ide o krásny koncept štvordverového kupé, ktoré v Ingolstadte pomenovali jednoducho e-tron GT. Nízke ťažisko, obrí výkon a tradičný pohon všetkých kolies quattro s vektorovaním krútiaceho momentu majú zaručiť skutočnú radosť za volantom, tvrdí Audi.
Dizajn e-tronu GT, čo je skratka pre Gran Turismo, tomu naozaj aj zodpovedá. Nízka a široká placka má rozmery 4,96 metra na dĺžku, až 1,96 metra na šírku a len 1,38 metra na výšku. Je zrejmé, že ide len o koncept, no existuje určitá pravdepodobnosť, že aj produkčný model bude mať podobné rozmery. Mimochodom, koncept obúva 22-palcové disky na pneumatiky s rozmerom 285/30.
Karoséria sa nesie v znamení ľahkých materiálov. Strecha je vyrobená z uhlíkových vlákien a zvyšok karosérie sa spolieha na ľahký hliník s nosnými časťami vystuženými vysokopevnostnou oceľou.
Samozrejmosťou sú matrix LED svetlomety s laserovou technológiou v diaľkových svetlách, či pre Audi v poslednej dobe typické zadné svetlá tiahnuce sa celou šírkou auta. Tento efektný dizajnérsky prvok sa nachádza napríklad v aktuálnej generácii Audi A8 či A7, ale aj v SUV coupé Q8.
Vo vnútri sa nachádza miesto pre štyroch pasažierov a rázvor kolies na úrovni 2,9 metra im má podľa automobilky zaručiť pohodlie aj na dlhých trasách. Palubnej doske dominuje veľký displej infotainmentu a virtuálny prístrojový panel pred vodičom. Fyzické tlačidlá už veľmi v interiéri nečakajte.
Keďže ide o elektromobil, e-tron GT ponúkne dva batožinové priestory. Ten primárny, zadný, ponúkne úložný priestor na úrovni 450 litrov. Pod prednou kapotou sa nachádza sekundárny úložný priestor s kapacitou 100 litrov.
Ale teraz k tomu najdôležitejšiemu. Naozaj dobre vyzerajúci koncept poháňajú dva samostatné elektromotory – jeden na prednej a druhý na zadnej náprave, ktoré produkujú celkový výkon na úrovni 434 kW (590 k). Trakciu zabezpečuje pohon všetkých kolies quattro, no fyzické spojenie medzi prednou a zadnou nápravou neexistuje.
Vďaka tejto kombinácii vystrelí koncept z 0 na rýchlosť 100 km/h len za 3,5 sekundy, rýchlosť 200 km/h pokorí za 12 sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená na 240 km/h s cieľom maximalizovať dojazd na jedno nabitie. Keď sme pri dojazde, batéria s kapacitou vyše 90 kWh má podľa normy WLTP zaručiť dojazd viac ako 400 kilometrov, pričom nabiť batériu pomocou rýchlobaníjačky na 80 % má údajne trvať 20 minút a zaručiť dojazd vyše 320 km.
Audi sa na vývoji podieľali s koncernovým Porsche, ktorý aktuálne pracuje na vývoji plne elektrického športového modelu s menom Taycan. Ten by ale mal ponúknuť ešte o čosi vyšší výkon oproti konceptu e-tron GT. Audi sľubuje extrémne nízke ťažisko porovnateľné s Audi R8, čo má zaručiť zaujímavé jazdné vlastnosti. Produkčnú podobu modelu sa dozvieme už čoskoro, keďže automobilka plánuje začať s výrobou v roku 2020.
Zdroje: Audi | startstop.sk