Audi v Los Angeles predstavilo už v poradí tretí prírastok rodiny e-tron. Tentokrát ide o koncept štvordverového kupé e-tron GT. Dobré správy: do výroby sa má dostať o dva roky. 

Po dvoch SUV Audi e-tron a Audi e-tron Sportback prichádza do rodiny elektromobilov so štyrmi kruhmi v znaku ďalší prírastok. Tentokrát ide o krásny koncept štvordverového kupé, ktoré v Ingolstadte pomenovali jednoducho e-tron GT. Nízke ťažisko, obrí výkon a tradičný pohon všetkých kolies quattro s vektorovaním krútiaceho momentu majú zaručiť skutočnú radosť za volantom, tvrdí Audi.

Dizajn e-tronu GT, čo je skratka pre Gran Turismo, tomu naozaj aj zodpovedá. Nízka a široká placka má rozmery 4,96 metra na dĺžku, až 1,96 metra na šírku a len 1,38 metra na výšku. Je zrejmé, že ide len o koncept, no existuje určitá pravdepodobnosť, že aj produkčný model bude mať podobné rozmery. Mimochodom, koncept obúva 22-palcové disky na pneumatiky s rozmerom 285/30.

Karoséria sa nesie v znamení ľahkých materiálov. Strecha je vyrobená z uhlíkových vlákien a zvyšok karosérie sa spolieha na ľahký hliník s nosnými časťami vystuženými vysokopevnostnou oceľou.

Samozrejmosťou sú matrix LED svetlomety s laserovou technológiou v diaľkových svetlách, či pre Audi v poslednej dobe typické zadné svetlá tiahnuce sa celou šírkou auta. Tento efektný dizajnérsky prvok sa nachádza napríklad v aktuálnej generácii Audi A8 či A7, ale aj v SUV coupé Q8.

Vo vnútri sa nachádza miesto pre štyroch pasažierov a rázvor kolies na úrovni 2,9 metra im má podľa automobilky zaručiť pohodlie aj na dlhých trasách. Palubnej doske dominuje veľký displej infotainmentu a virtuálny prístrojový panel pred vodičom. Fyzické tlačidlá už veľmi v interiéri nečakajte.

Keďže ide o elektromobil, e-tron GT ponúkne dva batožinové priestory. Ten primárny, zadný, ponúkne úložný priestor na úrovni 450 litrov. Pod prednou kapotou sa nachádza sekundárny úložný priestor s kapacitou 100 litrov.

Ale teraz k tomu najdôležitejšiemu. Naozaj dobre vyzerajúci koncept poháňajú dva samostatné elektromotory – jeden na prednej a druhý na zadnej náprave, ktoré produkujú celkový výkon na úrovni 434 kW (590 k). Trakciu zabezpečuje pohon všetkých kolies quattro, no fyzické spojenie medzi prednou a zadnou nápravou neexistuje.

Vďaka tejto kombinácii vystrelí koncept z 0 na rýchlosť 100 km/h len za 3,5 sekundy, rýchlosť 200 km/h pokorí za 12 sekúnd a maximálna rýchlosť je obmedzená na 240 km/h s cieľom maximalizovať dojazd na jedno nabitie. Keď sme pri dojazde, batéria s kapacitou vyše 90 kWh má podľa normy WLTP zaručiť dojazd viac ako 400 kilometrov, pričom nabiť batériu pomocou rýchlobaníjačky na 80 % má údajne trvať 20 minút a zaručiť dojazd vyše 320 km.

Audi sa na vývoji podieľali s koncernovým Porsche, ktorý aktuálne pracuje na vývoji plne elektrického športového modelu s menom Taycan. Ten by ale mal ponúknuť ešte o čosi vyšší výkon oproti konceptu e-tron GT. Audi sľubuje extrémne nízke ťažisko porovnateľné s Audi R8, čo má zaručiť zaujímavé jazdné vlastnosti. Produkčnú podobu modelu sa dozvieme už čoskoro, keďže automobilka plánuje začať s výrobou v roku 2020.

Zdroje: Audi | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW, ako ste ho ešte nevideli – ďalší pickup z nemeckej dielne!
Nasledujúci článokMercedes-AMG GT: Okrem faceliftu aj edícia PRO