Nissan v Tokiu odhalil nový Nissan Leaf NISMO RC, súťažný elektromobil s viac než dvojnásobným výkonom a krútiacim momentom oproti svojim predchodcom.

Nissan odhalil nový elektrický závodný špeciál seriálu Formula E – Leaf NISMO RC, ktorý vyvinula pretekárska divízia NISMO. Oficiálne bol závodný špeciál “na baterky” predstavený 2. decembra na výročnom festivale NISMO na okruhu Fuji International Speedway po boku novej pretekárskej elektrickej formuly Nissan Formula E.

Sebastien Buemi recaps day 1 of Formula E testing

Čo sa stará o pohon? Nuž, nebude prekvapením, že po vzore svojho civilného brata má aj závodný špeciál elektromotory. A to konkrétne dva. “Vozidlo je vybavené modernou technológiou batérií a hnacieho systému modelu Nissan Leaf, najpredávanejšieho elektromobilu na svete. Spolu s pohonom všetkých štyroch kolies a agresívnou preštylizovanou karosériou tento špeciál ukazuje, ako môže elektrická technológia značky Nissan ponúknuť vzrušujúci a pritom bezemisný výkon – teda hlavný prvok firemnej vízie Inteligentnej mobility,” tvrdí automobilka.

Nissan plánuje vyrobiť šesť úplne nových modelov Leaf NISMO RC a predstaviť ich po celom svete, aby fanúšikovia zažili silu a vzrušenie z prvej ruky.

ssangyong-torres-evx

Elektromobilita s pohonom všetkých štyroch kolies

Nissan Leaf NISMO RC poháňa dvojica elektrických motorov umiestnených na opačných stranách karosérie. Celkový výkon motorov je 240 kW (každý 120 kW) a krútiaci moment dosahuje impozantnú hodnotu 640 Nm. Vozidlo tým viac než dvojnásobne prekonáva výkonnostné parametre predchádzajúcej verzie Leaf NISMO RC z roku 2011. Zaujímavosťou je, že technológia hnacieho ústrojenstva pochádza z nového civilného Nissanu Leaf a zahŕňa vysokokapacitnú lítium-iónovú batériu a invertory.

Výkon je na oboch nápravách riadený nezávisle a krútiaci moment je okamžite prenášaný na koleso s najlepšou trakciou. Batérie sa nachádzajú uprostred vozidla s cieľom dosiahnuť čo najlepšie rozloženie hmotnosti. Leaf NISMO RC okrem toho obsahuje množstvo odľahčených prvkov a celokarbónovú pretekársku jednodielnu škrupinu. Vďaka týmto opatreniam váži úctyhodných 1 220 kilogramov. To znamená, že špeciál zrýchli z pokoja na stovku za 3,4 sekundy.

Pretekársky štýl

Zmeny, hoci len mierejšie, nastali aj v interiéri. Novej prednej časti dominuje predĺžená kapota a motív Nissanu V-motion na čelnej maske. Trojdielna karoséria má odpojiteľné predné a zadné sekcie, pevne zasklené okná, svetlomety a zadné svetlá LED a v neposlednom rade nastaviteľné zadné krídlo pre optimálny prítlak k vozovke. Oproti svojmu predchodcovi model narástol do dĺžky, ktorá je teraz 4 546 mm, pričom rázvor je 2 750 mm. Nissan Leaf NISMO RC je posadený dosť nízko a do šírky, takže jeho aerodynamická silueta nesiaha viac než 1 212 mm nad vozovku. Oproti produkčnému vozidlu Nissan Leaf je to o viac než 300 mm menej.

Zdroje: Nissanstartstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko na mrazivé sedadlá a volant v zime, aj bez nezávislého kúrenia?
Nasledujúci článokŠkoda Scala, boli sme na exkluzívnej predpremiére! VIDEO