Nový Golf ôsmej generácie má priniesť viac priestoru a najmodernejšiu technológiu, ktorú značka ponúka. Získa si priazeň nemeckých nadšencov?
Skica ôsmej generácie kultového Volkswagenu Golf zobrazuje náčrt bočného profilu, ktorý sa tak trochu podobá na Ford Focus. Tvar auta sa zdá byť podobný dnešnej siedmej generácii, no naznačila sa nová predná mriežka a dizajn svetiel – už sme ich mohli vidieť na najnovšom SVU Touareg.
Golf Mk8, ktorý sa má začať predávať na jeseň roka 2019, má so sebou priniesť spojenie technológií šetriacich palivo, konektivitu, autonómnu jazdu a zdokonalené jazdné vlastnosti určené na to, aby tento model získal najlepšie miesto v konkurencii.
Exteriérový dizajn, zobrazený na návrhu na stretnutí dodávateľov zo začiatku roka, bude mať evolučný dizajn. Ten opäť zdôrazní široký a zároveň plynulý stĺpik C. Očakávame, že na karosérii budú ostrejšie línie podľa šablóny najnovšieho Polo. Verzia GT bude mať veľké rohové vetracie otvory na chladenie kolies v spodnom nárazníku. Tento detail sme už videli na koncepte GTI TCR začiatkom roka 2018.
Nový benzínový motor s obsahom 1,5 litra sľubuje osvieženie modelového radu pred konkurenciou. Volkswagen v ôsmej generácii Golfu predstaví výkonný hybridný pohon, s najväčšou pravdepodobnosťou v modeloch R a GTI, ktoré ponúknu predtým nebadanú chvíľku okamžitého výkonu a novú škálu mikrohybridov. K dispozícii budú tiež verzie poháňané stlačeným zemným plynom, ale čisto elektrický Golf zatiaľ nepríde. VW totiž plánuje začať s novým ID radom elektrických vozidiel až krátko po predstavení ôsmej generácie.
Golf a Passat budú minulosťou. Volkswagen chce od základov zmeniť názvy modelov
Rozsah modelu bude zjednodušený, pričom tri štýly dverí a karosérie budú najpravdepodobnejšími kandidátmi na sekeru. So spotrebiteľmi, ktorí sa čoraz viac obracajú na SUV a crossovery, VW tvrdí, že Golf Mk8 sa bude snažiť prilákať kupujúcich, ktorí sa znižujú z väčších áut či prémiových modelov, ako napríklad BMW radu 3 a Mercedes -Benz C-Class, ktorý ale ponúka viac priestoru pre batožinu, ako je bežné v tomto segmente.
Nový Golf bude mať značne viac priestoru v kabíne, o niečo dlhší rázvor a väčšie disky ako jeho hatchbackoví rivali. Vedúci dizajnér VW, Klaus Bischoff, predniesol, že interiér Mk8 je “úplným” digitálnym prostredím, pričom volant je iba konvenčnou súčasťou. Dotykové obrazovky nahradia tradičný analógový prístrojový panel a aj ovládanie klimatizácie. Dokonca aj prepínač svetlometov môže byť nahradený dotykovou plochou.
Zdroje: | startstop.sk