startstop

Takto vyzerá Porsche 911 Carrera T, po ktorej všetci tajne túžime

Maďarský grafik X-Tomi Design prišiel s nápadom, ako by mohla vyzerať základná verzia nedávno predstavenej generácie 992 športiaku Porsche 911. A hoci to nepriznáme, v hĺbke duše každý z nás túži po takejto 911 Carrera T.

Ako vyplynulo z rozhovoru pre istý magazín so šéfom vývoja 992 911, Augustom Achleitnerom, pred niekoľkými týždňami, nie je ani zďaleka isté, že aj generácia 992 sa dočká puristickej verzie označenej ako Carrera T. No na druhej strane, Porsche pred pár dňami oficiálne ukázalo modely 718 Boxster a 718 Cayman s prívlastkom T, čo znamená, že Porsche má stále určitú dôveru v tento koncept. No v prípade modelu 991.2 bolo cieľom Carrery T zvýšiť dopyt po vtedajšej generácii. No ako sa ukázalo, vôbec to nebolo potrebné, pretože predaje boli silné aj na sklonku života.

V každom prípade, Porsche by tento koncept mohlo pojať aj takto. Základná špecifikácia 992 vyzerá naozaj ako základná verzia a nemá nič, čo skutočné puristické športové auto mať nepotrebuje. Dokonca ani lakované nárazníky či načačkané hliníkové disky.

Avšak nebol by to X-Tomi Design, ak by pri Carrere T skončil. Maďarský grafik bol zaneprázdnený aj inými virtuálnymi verziami 992. Už pred niekoľkými týždňami zverejnil ostatné modely 992, ako Cabriolet, GT3 RS a GTS, či Targu. Nechýba ani široký bodykit z jeho dielne.

Porsche 911 (922)

Preplňovaný turbodúchadlom 911 Carrera S a 911 Carrera 4S teraz produkuje 331 kW (450 k), čo predstavuje nárast o 22 kW (30 k) v porovnaní s predchádzajúcim modelom. Oba modely Carrera S zvládnu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako 4 sekundy: model s pohonom zadnej nápravy na stovku potrebuje 3,7 sekundy a 911 Carrera 4S s pohonom všetkých kolies 3,6 sekundy. To znamená, že oba modely sú o 0,4 sekundy rýchlejšie ako predchodca. Voliteľný balík Sport Chrono v oboch prípadoch zníži potrebný čas ešte o ďalších 0,2 sekundy. Maximálka sa v prípade Carrery S zastaví na rýchlosti 308 km/h, respektíve na 306 km/h v prípade Carrery 4S. Spotreba paliva podľa cyklu NEDC Porsche pre model s pohonom zadnej nápravy udáva 8,9 l na 100 km, pohon oboch náprav si v priemere vypýta o 0,1 litra paliva viac.

Zaujímavosťou je, že nová 911 príde s integrovanými kľučkami dverí, ktoré sa vysunú len v prípade potreby. Zadnej časti dominuje znova o čosi väčší spojler a elegantná svetelná lišta, ktorá sa tiahne cez celú šírku vozidla. Porsche 911 generácie 992 sa z veľkej časti spolieha na hliník ako stavebný materiál, no automobilka neuvádza hmotnosť modelu.

Porsche 911 (992) oficiálne: Prináša veci, o ktorých sa predchodcom len snívalo

Zdroje: Carthrottlestartstop.sk

Exit mobile version