Nová hybridná verzia s označením BMW 745e bude ďalším autom, ktoré bude môcť dokonale premeniť elektrinu na radosť z jazdy. Ponúkne viac výkonu a väčší dojazd čisto na elektrický pohon.
Nová rada 7 už pomaličky, ale isto klope na všetky dílerstvá Európy. Prvé modely sa k nim dostanú už v apríli tohto roka. Automobil je sám o sebe kontroverzný, hlavne vďaka masívnym nasávacím ľadvinkám, no je prešpikovaný najmodernejšou technológiou a luxusným interiérom. Avšak najväčšou novinkou v rade je nová a prepracovaná hybridná verzia s označením 745e.
Pohonová paleta je už pomaly daná. Dieselové motory majú trojicu zastupiteľov. Všetky majú rovnaký objem, líšia sa iba výkonom. Ten začína na 195 kW (265 koní) a pokračuje až do 294 kW (400 koní). Benzínové agregáty majú zástupcov s označeniami 750i xDrive s výkonom 390 kW (530 koní) a pre fajnšmekrov je tu dvanásťvalec M760Li xDrive s výkonom 430 kW (585 koní).
Momentálne je dostupný aj plug-in hybridný pohon, ktorý sa zabýval aj v najluxusnejšom a najvyššom rade 7. Ak sa obzrieme do histórie, tak už v roku 2006 disponovala generácia E65 motorizáciou s názvom Hydrogen 7. Automobil tak mohol chodiť na benzín aj vodík. Novinku však vodíkový pohon nečaká. Pod kapotou sa bude nachádzať pokročilý plug-in hybridný systém, tak ako v predošlej generácii.
Vyšší výkon a väčší dojazd
Predfacelift BMW 740Le xDrive iPerformance dokázal disponovať maximálnym výkonom 326 koní. Novinka však išla o stupienok vyššie. Hybridná sústava bude niesť označenie 745e. Ak budete chcieť dlhšiu verziu, pripravené sú pre vás verzie 745Le a 745Le xDrive.
Základom plug-in hybridu je šesťvalec s maximálnym výkonom 210 kW (286 koní). Dopomáhať mu bude elektromotor s výkonom 83 kW (113 koní). Dohromady, pri režime Sport šoférovi ponúknu maximálny výkon 290 kW (394 koní) a maximálny krútiaci moment 600 Nm.
Vďaka väčším batériám dokážete čisto na elektrický pohon prejsť 50 – 58 kilometrov. Všetko závisí od verzie. Okrem voličov jazdy je tu možnosť režimu Adaptive, ktorý dokáže prispôsobiť aktuálny štýl jazdy, potom je tu režim Battery Control a Hybrid Eco Pro, ktorý je tým najhospodárnejším na jazdu. Technologickou vychytávkou modelu bude služba, ktorá po zvolení nabíjacej stanice na mape automaticky odporučí hotely, reštaurácie, či kaviarne v jej okolí. Niektoré dobíjacie stanice si budete môcť dokonca aj dopredu zarezervovať.
Klasická 745e dokáže z pokoja na 100 km/h vyraziť za 5,2 sekundy. Dlhšej verzii 745Le to trvá o desatinu viac – 5,3 sekundy. 745Le s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive túto métu zvládne za 5,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je pri všetkých troch alternatívach elektricky obmedzená na 250 km/h. Čisto elektrický pohon dokáže auto rozhýbať do rýchlosti 140 km/h. Značka uvádza kombinovanú spotrebu 2,1 l/100 km. Nechajme sa prekvapiť, aká bude tá reálna a koľko to bude stáť úsilia, dostať sa na túto hranicu.
Zdroje: BMW | startstop.sk