Celým menom Range Rover Velar SVA Dynamic Edition bol predstavený 5. ferbruára 2019. Ide o vrcholovú verziu tohto modelu od britskej automobilky, čomu nasvedčuje aj luxusné spracovanie interiéru a výkon porovnateľný s niektorými superšportmi.
Oddelenie Land Rover Special Vehicle Operations, ktoré je známe svojimi počinmi, ako napríklad Range Rover Sport SVR alebo Range Rover SVAutobiography Dynamic Edition, sa tentokrát pohralo s modelom Velar. Prečo práve Velar? Bol totiž označený za najkrajšie SUV roku 2018 a získal cenu World Car Design of the Year na World Car Awards 2018. Výsledkom je Range Rover Velar SVA.
“Najväčšou výzvou pri tomto projekte bolo zvýšenie výkonu bez toho, aby sa ubralo na komforte alebo možnosti každodenného využívania tohto vozidla. To sa nám aj podarilo – vytvorili sme SUV, ktoré v sebe spája schopnosť sa dostať kamkoľvek, športovú dynamiku a maximálne pohodlie pre pasažierov. Pravdupovediac, je to SUV pre každú príležitosť.” Tak znie vyjadrenie generálneho riaditeľa oddelenia Special Vehicle Operations o športovom Velare.
Exteriér
Velar SVA je charakteristický množstvom vizuálnych vylepšení s jedinečnými detailmi karosérie. Predná maska dostala veľké nasávacie otvory, ktoré okrem toho, že dodávajú vzduchu motoru, aj chladia brzdový systém. Typické úzke svetlomety dodávajú Velaru suverénnejší vzhľad ako kedykoľvek predtým.
Zadnej časti dominujú 4 hranaté koncovky výfukov, ktoré produkujú zvukovú harmóniu korešpondujúcu s výkonom motora. Systém Variable Active Exhaust optimalizuje zvuk výfukovej sústavy podľa príležitosti vďaka aktívnym klapkám. Výfuková sústava je o 7 kilogramov ľahšia ako štandardná a ponúka optimálny prietok plynov pre dosiahnutie maximálneho výkonu.
SVAutobigraphy Dynamic Edition príde ako jediný Velar vo farbe Satin Byron Blue a všetky vozidlá dostanú štandardne strechu v kontrastnej farbe Narvik Black. Odľahčené 21-palcové disky kolies nie sú o nič ťažšie ako 20-palcové disky na základnom Velare. Ak si chcete váš športový Velar personalizovať, určite siahnite po príplatkoých 22-palcových diskoch s úpravou Silver Sparkle. Pod nimi sa schovávajú 395-milimetrové brzdové platničky s červenými strmeňmi.
Interiér
Keďže ide o Range Rover, ktorý je najviac zameraný na šoféra, v interiéri nesmie chýbať športový volant s hliníkovými pádlami radenia. Kam až oko dovidí – všade samá Windsor koža, ktorá zdôrazňuje zameranie na luxus. Na prístrojovej doske už tlačidlá nehľadajte, teraz sa všetko ovláda cez 12,3-palcovú interaktívnu obrazovku.
Predné sedadlá sú jedna báseň. Dajú sa nastaviť v 20 smeroch, majú masážnu funkciu a navyše sú vyhrievané a odvetrávané.
Motor a pohon
Pod kapotou tohto SUV sa nacháza benzínový osemvalec s objemom 5,0 litra, ktorý produkuje 550 konských síl a 680 Nm. Táto sila je posielaná na všetky štyri kolesá cez osemstupňovú automatickú prevodovku Quickshift. Systém Intelligent Driveline Dynamics precízne rozdeľuje krútiaci moment podľa toho, kam ho najviac treba. Podľa potreby môže ísť až 100 % krútiaceho momentu výhradne na zadnú nápravu.
Popri tom, ako vás bude rozmaznávať svojim komfortom a kvalitou spracovania, dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,5 sekundy. To je na SUV vážiace cez 2 tony celkom slušná hodnota. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 274 km/h. Na to, aby bolo auto pri takejto rýchlosti stabilné, boli do náprav zakonponované aktívne stabilizátory.
Pre dosiahnutie maximálnej optimalizácie pohonného ústrojensta strávili inžinieri 63900 hodín dolaďovaním a testovaním pohonu, prevodovky, riadenia a vzduchového podvozku. pre tých, ktorých zaujíma spotreba – 82-litrová nádrž sľubuje podľa NEDC2 dojazd až 483 kilometrov.
Ceny vo Veľkej Británii začínajú na sume 86 120 £ (cca 98 000 €). S kúpou veľmi nečakajte – v predaji bude totiž iba jeden rok.
https://www.youtube.com/watch?v=3VW2HtftTto&feature=youtu.be
Zdroj: Land Rover | startstop.sk