Predchádzajúce mesiace pre kmeňových fanúšikov Toyoty GT86 neboli ľahké. Internet bol totiž plný správ o tom, ako sa toto ľahké janoské coupé s atmosférickým dvojlitrom nedočká svojej druhej generácie a bude nahradené väčšou a silnejšou Suprou. Avšak, opak je pravdou – Toyota pracuje na nástupcovi malého športového modelu.
GT86 je spoločný projekt automobiliek Toyota a Subaru, ktoré rovnaké auto predáva pod názvom Subaru BRZ. Cieľom zmienenej spolupráce bolo vytvoriť auto, ktoré je hravé, zábavné a mimoriadne kontrolovateľné. A to sa im aj podarilo. Nízka hmotnosť spojená s atmosférickým dvojlitrovým motorom typu boxer, rozložením FR (motor je uložený v predej časti vozidla poháňa zadné kolesá) a dostupnou manuálnou prevodovkou robia z GT86 a BRZ niečo, čo v dnešnou automobilovom svete dostanete veľmi zriedkavo. Mimochodom, ak ste zvedaví, prečo je v názve číslo 86, tak je to preto, lebo motor má vŕtanie aj zdvih valcov 86 milimetrov a výfukové koncovny majú tiež rovnaký priemer.
V poslednom čase sa však po internete šírili fámy, že kvôli slabým predajom bude GT86 odstránená z ponuky alebo nahradená novým modelom Supra. To sa našťastie nestane. Predaje neboli až také zlé, ako tvrdili niektoré weby a Toyota so Subaru pracujú na druhej generácií malého a svižného coupé.
Podľa vyjadrenia Brodieho Botta – Head Of Public Affairs, Toyota Australia – pre portál GoAuto.com.au “Tento model je pre nás veľmi dôležitý a bude menším bratom Supry. Neviem odkiaľ prišli tie správy, ale momentálne určite neplánujeme prerušiť vývoj druhej generácie.” môžeme s čistým svedomím usúdiť, že druhá generácia GT86-ky naozaj uzrie svetlo nášho sveta. Viacerí úradníci Toyoty prejavili záujem o znovuzrodenie mien ako napríklad Celica alebo MR2, ale zatiaľ sa o ničom oficiálne nerozhodlo.
Možná zmena motora
V druhej generácií môže nastať zaujímava zmena, najmä čo sa týka motoru. Toyota Supra je pre japonský trh dostupná so štvorvalcom od BMW s technológiami ako Valvetronic a Double VANOS. Nie je vylúčené, že by sa niektoré technológie z BMW dostali aj do druhej generácie GT86-ky.
Silnejší preplňovaný motor z BMW by bol zaujímavou zmenou, ale nesmieme zabúdať, že sa jedná o spoločný projekt so Subaru. To si bude pravdepodobne presadzovať svoj atmosférický boxer K20, ktorý bol v tomto modeli používaný doteraz. Úplne vylúčená nie je ani možnosť, že elektrifikácia postihne aj tento model. A to najmä preto, že Subaru používa hybridné technológie od Toyoty.
Informácie o druhej generácie GT86-ky prichádzajú z mnohých zdrojov a bohužiaľ, drvivá väčšina z nich je neoverená a nespoľahlivá. Zatiaľ môžeme len predpokladať, že druhá generácia Toyoty GT86 si zachová atmosférický boxer. Úpravy by sa mali dotknúť aerodynamiky, podvozku a bŕzd. Jedno je však isté – je sa na čo tešiť.
Zdroje: autoevolution.com | wikipedia.org | startstop.sk