Každý správny fanúšik BMW určite pozná nemeckého úpravcu AC Schnitzer. Táto firma funguje už vyše 30 rokov a zameriava sa na vizuálny a technologický tuning vozidiel značiek BMW, MINI, Land Rover a Jaguar. Najnovším počinom AC Schnitzer-u je nová geneácia BMW X4.
Úpravy od AC Schnitzer sa odlišujú od ostaných úpravcov ako napríklad Alpina alebo G-Power najmä vizuálnymi prvkami. A tých je na upravenom BMW X4 G02 viac ako požehnane. Zmeny sa dotkli aj pohonného ústrojenstva, tento krát dokonca aj naftových motorov. Podľa prieskumu majú európania radšej úspornejšie naftové “trojlitre”, a preto sa v AC Schnitzer rozhodli do svojej ponuky zakomponovať aj viacero vznetových pohonných jednotiek.
Motory
Predchádzajúca generácia F26 prešla cez ruky tomuto úpravcovi iba vo verzii M40i, ktorá mala pod kapotou preplňovaný benzínový agregát s uctyhodným objemom 3 litre a výkonom cez 300 konských síl. To však značne limitovalo majiteľov naftových verzií, ktorý majú taktiež radi výkon, ale nechcú minúť majland na pohonné hmoty. Úpravca vypočul ich prosby a pri aktuálnej generácií ponúka úpravu nasledujúcich dieslových modelov:
- X4 xDrive30d (z 265 na 315 koní)
- X4 M40d (z 326 na 380 koní)
Tieto čísla boli dosiahnuté úpravou výfukového systému a riadiacej jednotky. V ponuke je aj modifikácia verzie M40i, ktorá bude vďaka ladeným zvodom a športovému katalyzátoru produkovať ohromujúcu zvukovú kulisu. Keď sme už pri zvuku, za zmienku určite stoja aj karbónové koncovky výfukov v troch štýloch, ktoré sú dostupné aj pre slabšie modely so štvorvalcovými agregátmi.
Exteriér
Zdá sa vám klasická X4-ka už sama o sebe extravagantná? Firme AC Schnitzer asi veľmi nie. Exteriér vozidla doplnili o dve krídla na zadnej časti auta, veľké lipy na prednom nárazníku, logá na zadných dverách a samozerjme označenie modelu na kufri. To sa nemusí zdať ako veľa doplnkov, ale spolu vytvárajú jedinečnú charakteristiku tohto auta. Nemám nič proti vizuálnemu tuningu, ale podľa môjho názoru pôsobia dve krídla príliš prehnane na vozidlo s výkonom menej ako 400 konských síl. Myslím, že autu by viac pristal jeden malý spoiler, prípadne ducktail.
Kolesá boli vždy špecialitou tejto tuningovej firmy. V ponuke sú dva štýly diskov, konkrétne AC1 a AC2. Oba sú dostupné v dvoch farebných prevedeniach (bicolor alebo anthracite) a môžu mať veľkosť až 22 palcov. Spolu s upravenými pružinami, ktoré znížia auto o 20 milimetrov na prednej a 25 milimetrov na zadnej náprave dodávajú autu sebavedomý postoj a lepšie jazdné výkony.
Interiér
Fotky interiéru zatiaľ úpravca nezverejnil, čo je veľká škoda. Môžeme však očakávať hliníkové pedále a opierku na nohu, držiak na kľúč, špecifické koberčeny a čo je najdôležitejšie, jedinečné pádla pod volant v červeno-čiernej farebnej kombinácií.
Osobne nie som veľký fanúšik športových SAC z Mníchova, ale model X4 ma chytil za srdce. AC Schnitzer pri tomto projekte odviedol naozaj skvelú prácu no ocenil by som menej výraznú úpravu zadnej časti, ktorá by vyzerala menej “cirkusovo”. Tento model jednoznačne osloví klientelu, ktorá sa pozerá po vozidlách ako napríklad Audi SQ5 TDI. V čom má toto BMW navrch je značná dávka individuality, čo vôbec nemusí byť na škodu, najmä v lokalitách, kde je auto považované za symbol statusu. Viac o upravných vozidlách od AC Schnitzer sa dočítate TU.
Zdroje: AC Schnitzer | autoevolution | startstop.sk