Mercedes-Benz triedy G je legendou samou o sebe. Model G63 je aktuálnym vrcholom, ktorý táto „krabica“ dokáže ponúknuť. Čo sa s týmto off-roadom však stane, ak si ho zoberie do parády nejaký úpravca? Napríklad Brabus?

Mercedes-Benz svoju novú generáciu triedy G odhalil síce začiatkom minulého roka, no počas svojho životného cyklu sa na trh dostávali jednotlivé motorizácie. G63 sa predstavilo v minulom roku na autosalóne v Ženeve. Brabus to zobral osobne a na týchto doskách, po roku predstavil svoju vlastnú kreáciu na jeho základoch.

Brabus 800 Widestar je jednoduché označenie, ktoré spoločnosť využívala v súvislosti s úpravami triedy G už dávnejšie. Najnovšia podoba poukazuje na svojich predchodcov a plne využíva prednosti sériového zástupcu značky Mercedes-AMG.

Nemusíte sa na auto pridlho pozerať a hneď viete, čo označuje pojem Widestar. Firma z Bottropu dopredu namontovala nový nárazník, ktorý taktiež má funkciu prívodu vzduchu k motoru či brzdám predných kolies. Obnovou prešla takisto aj kapota a v oblasti blatníkov došlo k rozšíreniu o takmer 100 milimetrov. Zadná časť nesie nový nárazník a ťažko prehliadnuteľné zadné krídlo, ktoré si svoje miesto našlo na streche.

ssangyong-torres-evx

Nové karosárske diely sú prevažne vyrobené z uhlíkových vlákien a mimo nich sa Brabus G800 Widestar môže pochváliť aj prídavnými LED svetlami v prednom nárazníku a nad čelným sklom, prípadne sa na svet môže pozerať z 23“ kovaných kolies Brabus Platinum Edition Monoblock.

V interiéri takisto neostal kameň na kameni. Nové čalúnenie kombinuje jemnú kožu s Alcantarou. Ostatné prvky sú odeté do pianovej čiernej farby spolu obložením pozostávajúce z uhlíkových vlákien a množstvom detailov z lešteného kovu. Pozornosť si zaslúži aj stropnica interiéru, ktorá pobrala inšpiráciu z Rolls-Roycu – hviezdna obloha.

Okrem interiéru a exteriéru sa zmenil aj výkon tohto obra. Sériové G63 AMG má pod kapotou usadenú 4,0-litrovú V8 s výkonom 430 kW / 585 koní a maximálny krútiaci moment 850 Nm. Brabus tento motor vyladil na výkon 588 kW / 800 koní a maximálny krútiaci moment 1000 Nm! Aj vďaka týtmo parametrom Brabus G800 dokáže z pokoja na 100 km/h akcelerovať v priebehu 4,1 sekundy, čo je o štyri desatiny rýchlejšie, než sériová G63. Maximálka je obmedzená na 240 km/h, tak ako u G63 AMG.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmotorillustrated.com
Predchádzajúci článokBMW X4 od AC Schnitzer je jasným dôkazom toho, že diesel ešte neumiera
Nasledujúci článokVolkswagen Passat Variant R-Line Edition bude limitka