Už pred autosalónom v Ženeve sa v ponuke motorov modelu Fabia udiali zaujímavé zmeny. Nie pre každého samozrejme môžu byť prínosom, no v celkovom ponímaní zjednodušujú paletu možností výbav obľúbeného českého automobilu. Čo také sa ale udialo?
V nami testovanej Fabii Combi, ktorej recenziu sme Vám priniesli koncom minulého roka, sme mali motor 1,0 TSI s výkonom 81kW a so 6-stupňovým manuálom. A práve v tomto momente nastáva zásadná zmena. Ako ste si mohli všimnúť, nami testovaný model mal manuálnu prevodovku. Pre fanúšikov manuálu bohužiaľ treba povedať, že podobný prvok sa už v konfigurátore nenachádza. V jednoduchosti teda, Škodu Fabia si v najsilnejšiej verzii už viac s manuálnou prevodovkou neužijete. A prečo je tomu tak? Český magazín Autorevue sa na to spýtal priamo šéfa Škoda Auto pre Českú republiku Luboša Vlčka.
Ten sa vyjadril, že odstránenie ponuky manuálnej prevodovky pri najsilnejšiej verzii bolo nutné z hľadiska komplexnosti ponuky. Zvýraznil pritom, že sa nejedná o dočasné riešenie, ale o trvalú zmenu. “V dobe kedy Škoda pracuje na nových oblastiach konektivity, agregátoch spaľujúcich CNG a elektromobilite by množstvo ponúkaných verzií enormne narastalo. Pokiaľ z globálneho hladiska klesne zásobovanosť pod 10%, preberáme či daný model v ponuke udržať.” Prisľúbil, že aj keď Fabia príde o manuálnu prevodovku v najsilnejšom prevedení, stále bude Škoda ponúkať omnoho pestrejšiu ponuku ako jej konkurencia.
Zmeny sa pritom netýkajú len Fabie, ale aj iných modelov. Z ponuky sa taktiež vytratil Karoq s motorom 1,5 TSI s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Okrem toho bude jasným dôkazom zjednodušovania produktovej línie aj model Scala, ktorý napríklad na českom, teda domácom trhu, ponúka len dve výbavové verzie. Rovnaký scenár sa očakáva aj od novinky Kamiq a pravdepodobne sa tomu nevyhnú ani ostatné očakávané modely. Čo si myslíte o takomto štýle zmien? Prospeje to automobilke? Vy sami by ste si vybrali motor 1,0 TSI s výkonom 81 kW do svojho auta?
Zdroj: autorevue.cz