Puma tak ako ju poznáme bola vyrábaná od roku 1997 až do roku 2002. Podľa môjho názoru sa jednalo o skvelé aute pre mladého a menej skúseného šoféra, ktorý od svojho auta očakáva určitú dávku zábavy a dynamiky. Nová Puma si zachová pútavý dizajn, no príde o športový posed a hmotnosť okolo jednej tony – bude sa jednať o crossover.

Včera, 3. apríla 2019 zverejnila americká automobilka Ford prvú fotku a pár informácií o novom prírastku do rodiny. Keďže mestské crossovery sú dnes v móde najmä kvôli pocitu bezpečia, nový Ford Puma nesmie zaostávať. Podľa oficiálnej tlačovej správy má ísť o model s dômyselným a flexibilným riešením batožinového priestoru, ktoré ocenia hlavne praktici a rodinne založení zákazníci značky Ford. Budete ohromení jeho obejmom!

Z titulnej fotografie môžeme vydedukovať, že dizajn exteriéru bol navrhnutý tak, aby pútal čo najviac pohľadov okoloidúcich. Prednej maske dominujú veľké oválne svetlomety umiestnené relatívne vysoko, podobne ako pri bratislavskom Porsche Cayenne. Podľa Fordu sú línie tohto vozidla športové a aerodynamické. Nie som si istý, či to môžeme usúdiť z jednej fotogarie, no mne prídu skôr bacuľaté. Verím však, že keď verejnosť uzrie detailnejšie fotografie tejto šelmy, určite sa nájde veľa potenciálnych budúcich majiteľov. Veď ako sa hovorí – proti gustu žiaden dišputát.

Na európanov najviac zaberá už spomínaný batožinový priestor. Nakoľko predaj SUV-čiek v Európe predstavuje jednu pätinu celkových predajov, automobilka nemohla nič riskovať. Nejednalo sa len o prácu návrhárskeho tímu – pri dizajnovaní batožinového prietoru automobilka diskutovala so zákazníkmi o ich osobný preferenciách. Výsledok? 456 litrov, optimálna hĺbka a nakladacia hrana a dokonca možnosť prenosu dvoch golfových vakov na stojato.

ssangyong-torres-evx

Nielen šarmantný praktik

Okrem skvelého batožinového priestoru bude mať nová Puma ešte jednu prednosťpohon. O úsporu paliva sa bude starať systém Ford EcoBoost Hybrid s celkovým výkonom 155 konských síl. Trojvaclovému benzínovému agregátu Ecoboost s obejmom 1,0 litra asistuje integrovaný generátor poháňaný remeňom. Ten rekuperuje enegriu, ktorá sa väčšinou stráca pri jazde na voľnobehu a brzdení. Nahromadená enegria sa následne uskladňuje v 48-voltovom lítiovo-iónovom akumulátore. Vďaka tomuto systému sa zvyšuje krútiaci moment pohonnej sústavy a efektivita. Suma sumárum – mali by ste byť schopní jazdiť so spotrebou 5,4 litra na 100 kilometrov. Osobne som trochu skeptický o vlastnostiach a výdrži nízkoobjemových motorov, no čiastočná elektrifikácia pohonu tohto modelu môže vyhladiť niektoré neduhy spájajúce sa s trojvalcami.

Nový Ford Puma bude vyrábaný v rumunskom závode Caraiova a automobilka sľubuje výnimočné remeselné spracovanie a kvalitu. Prvé kúsky dorazia do predajní už koncom tohto roku.

Zdroje: Ford | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Ford Kuga príde s niekoľkými elektrifikovanými verziami
Nasledujúci článokNové Volvo XC40 – koniec roka v elektrickom štýle