Citroen v týchto dňoch odhalil novú koncepciu 19_19, ktorá má oslavovať sté výročie francúzskeho výrobcu automobilov. Má byť futuristická, ale nie je to už príliš?
Koncept Citroen 19_19 sa objaví na konferencii VivaTech v Paríži koncom týždňa. Bol postavený tak, aby predviedol víziu ultra-komfortu a rozšírenej mobility na úteku z mesta. Vyzerá ako niečo medzi trupom lietadla a kokpitom vrtuľníku.
Vesmírne vozítko sedí na 30 palcových kolesách a je spojením všetkých sci-fi nepredstaviteľných technológií, ktoré sa v budúcnosti stanú realitou. Odhliadnuc od estetickej stránky, 19_19 bude využívať „magickú jazdu na koberci“ pomocou progresívneho hydraulického odpruženia podvozka.
Bezproblémovú interakciu medzi autom a vodičom umožňuje autonómny riadiaci systém digitálneho osobného asistenta s prirodzeným rozpoznaním reči. Bežná jazda sa tak stane zaujímavým prvkom každého dňa.
V interiéri prevládajú kontrasty evolučnej techniky ako aj displej s rozšírenou realitou. Sedadlo spolujazdca prípomína viac ležadlo na pláži. Zadná časť sa nesie v duchu pohovky, ktorú rozdeľuje na dve sedadlá stredný panel. Namiesto opierky hlavy dostanete flexibilný popruh, ktorý sa podobá na hojdaciu sieť.
Koncept 19_19 bude, ako vám už asi došlo, plne elektrickým vozidlom. Pomocou štyroch motorov, jeden na každom kolese, dodá tomuto extravagantnému prieskumníkovi 340 kW a 800 Nm. Odhadovaný čas štartu z 0 na 100 km/hod je 5 sekúnd a maximálna rýchlosť sa priblíži k hranici 200 km/hod.
Vozidlo s dojazdom 800 kilometrov s použitím cyklu WLTP bude podporované batériou s výkonom 100 kWh. Pokiaľ sa zaujímate o dobíjanie, zariadenie 19_19 je vybavené bezdrôtovou funkciou nabíjania, ktorá predchádza chaotickým káblom a predlžovačkám. Podľa Citroenu sa môže koncept už počas 20-tich minút nabiť na dojazd 600 kilometrov.
Auto z budúcnosti je 4665 mm dlhé, 2240 mm široké a 1600 mm vysoké. Nápravy s rázvorom 3100 mm by mohli mať celkom slušný rajd, teda aspoň čo sa mesta týka. Cestujúci dostanú kvalitné súkromie, keďže ozdobné kryty na zadku vozidla sú vlastne mikro-perforované sklá. Oči zvedavcov tak zostanú iba na aute.
Test Škoda Karoq Sportline 2.0 TSI, konečne športový nádych!
Zdroj: carsales.com