Citroen v týchto dňoch odhalil novú koncepciu 19_19, ktorá má oslavovať sté výročie francúzskeho výrobcu automobilov. Má byť futuristická, ale nie je to už príliš?

Koncept Citroen 19_19 sa objaví na konferencii VivaTech v Paríži koncom týždňa. Bol postavený tak, aby predviedol víziu ultra-komfortu a rozšírenej mobility na úteku z mesta. Vyzerá ako niečo medzi trupom lietadla a kokpitom vrtuľníku.

Vesmírne vozítko sedí na 30 palcových kolesách a je spojením všetkých sci-fi nepredstaviteľných technológií, ktoré sa v budúcnosti stanú realitou. Odhliadnuc od estetickej stránky, 19_19 bude využívať „magickú jazdu na koberci“ pomocou progresívneho hydraulického odpruženia podvozka.

Bezproblémovú interakciu medzi autom a vodičom umožňuje autonómny riadiaci systém digitálneho osobného asistenta s prirodzeným rozpoznaním reči. Bežná jazda sa tak stane zaujímavým prvkom každého dňa.

ssangyong-torres-evx
@ Sébastien STAUB @ Continental Productions

V interiéri prevládajú kontrasty evolučnej techniky ako aj displej s rozšírenou realitou. Sedadlo spolujazdca prípomína viac ležadlo na pláži. Zadná časť sa nesie v duchu pohovky, ktorú rozdeľuje na dve sedadlá stredný panel. Namiesto opierky hlavy dostanete flexibilný popruh, ktorý sa podobá na hojdaciu sieť.

A bord du Citroën 19_19 Concept (2019)

Koncept 19_19 bude, ako vám už asi došlo, plne elektrickým vozidlom. Pomocou štyroch motorov, jeden na každom kolese, dodá tomuto extravagantnému prieskumníkovi 340 kW a 800 Nm. Odhadovaný čas štartu z 0 na 100 km/hod je 5 sekúnd a maximálna rýchlosť sa priblíži k hranici 200 km/hod.

Vozidlo s dojazdom 800 kilometrov s použitím cyklu WLTP bude podporované batériou s výkonom 100 kWh. Pokiaľ sa zaujímate o dobíjanie, zariadenie 19_19 je vybavené bezdrôtovou funkciou nabíjania, ktorá predchádza chaotickým káblom a predlžovačkám. Podľa Citroenu sa môže koncept už počas 20-tich minút nabiť na dojazd 600 kilometrov.

Auto z budúcnosti je 4665 mm dlhé, 2240 mm široké a 1600 mm vysoké. Nápravy s rázvorom 3100 mm by mohli mať celkom slušný rajd, teda aspoň čo sa mesta týka. Cestujúci dostanú kvalitné súkromie, keďže ozdobné kryty na zadku vozidla sú vlastne mikro-perforované sklá. Oči zvedavcov  tak zostanú iba na aute.

Test Škoda Karoq Sportline 2.0 TSI, konečne športový nádych!

Zdroj: carsales.com

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPRVÝ DOTYK: Hyundai NEXO, vodíková budúcnosť?!
Nasledujúci článokChevrolvet Cuban Mobile: Nákladiak zostavený na plavbu cez moria