Konečne prichádza na trh vozidlo, ktoré sa nielenže terénne tvári, ale konečne dostane tak nedostatkový „tovar“ pri dnešných SUV-čkach, a to pohon všetkých štyroch kolies.
Dámy a páni, toto je všestranný vlajkový model mladoboleslavkej automobilky, ktorá nás zásobuje vozidlami už nejedno desaťročie. Jedná sa o vôbec prvý Superb s označením Scout, ktorý je určený pre ľudí, ktorý majú Suv-čiek plné zuby.
Najväčším lákadlom pre tento model by sme mohli označiť povzbudzujúci fakt, že už v štandardnej výbave bude mať Scout pohon všetkých kolies. A to je niečo, čo dnešným samozvaným „terénnym predátorom“ chýba. Ešte aj mini a klasické SUV modely, ktoré sa tvária podniknúť neočakávanú cestu, toto privilégium niekedy nemajú.
Ako už sme pri verzii vozidiel Scout zvyknutý, oči zákazníka upútajú oplastované prvky karosérie a vyššiu svetlú výšku. Tá sa v tomto prípade oproti klasickému Superbu zvýšila o 15 milimetrov. Síce sa to nezdá ako veľká zmena, ale podvozok ju určite ocení.
V ústrety evolúcii kráča aj schopnosť podvozka premeniť sa pomocou režimu Off-road na nebojácneho junáka schopného prejsť nepriaznivými podmienkami. Aj keď.. Sú 18 palcové kolesá práve tou najvhodnejšou možnosťou na hrboľaté cesty? Ak sa chcete v meste blysnúť, Škodovka ponúka na výber aj 19 palcové disky v štandardnom dvojfarebnom prevedení.
Interiér nezostal nedotknutý
V interiéri by ste okrem zopár nových tlačidiel asi nič nečakali, ale auto sa bude snažiť s vami naozaj komunikovať. Hlavne čo sa týka vozovky. Špeciálna „terénna“ obrazovka bude vodiča informovať vždy o stave a zmene povrchu, po ktorom práve Scout jazdí.
Okrem toho sa do kabíny dostal aj voliteľný drevený dekor, estetické prúžky zobrazujúce logo Scout a originálne čalúnenie sedadiel s kontrastným prešívaním. Ako to už býva, za príplatok si môže kupujúci objednať sedačky pokryté kombináciou kože a Alcantary s hnedým prešitím.
Vkusný Superb sa pripojí k trom ďalším súrodencom radu Scout, ktoré pochádzajú z modelov Octavia, Karoq a Kodiaq. Našťastie sa pod kapotu bude montovať iba najvyššia kubatúra, a to benzínový alebo naftový dvojliter. 2.0 TSI so sebou prinesie výkon 272 konských síl a 350 Nm, pričom verzia 2.0 TDI sa môže pochváliť väčším krútiacim momentom 400 Nm a silou 190 koní. Obe verzie Scoutu budú prepojené výhradne pomocou sedemstupňovej prevodovky DSG.
Test Škoda Karoq Sportline 2.0 TSI, konečne športový nádych!
Zdroj: Škoda