Domov SPRÁVY News Nový Opel Corsa je viac francúzsky ako kedykoľvek predtým!

Nový Opel Corsa je viac francúzsky ako kedykoľvek predtým!

2019 Opel Corsa-e

Keď nemecký Opel v roku 1982 predstavil prvú generáciu modelu Corsa, nik netušil, že sa stane bestsellerom. Dodnes sa totiž predalo vyše 13,6 milióna kusov a s príchodom novej generácie budú predaje zaručene len stúpať.

V poradí už šiesta generácia malej a svižnej Corsy prináša mnoho nových technológií, no aj dizajnových prvkov. Automobilka dlho trpela pod americkým koncernom General Motors a zmietala sa v stratách dlhých 20 rokov. Pozitívna zmena prišla, keď bol Opel odkúpený francúzskym “PSA-čkom”. Akonáhle boli implementované niektoré výrobné procesy, ako napríklad zdieľanie platformy a dielov medzi modelmi, vozidlá značky s bleskom v logu idú na dračku.

Ešte pred oficiálnym odhalením novej Corsy začína Opel dráždiť prvými informáciami o omladenom malom hatchbacku. Ten drží krok s dobou a okrem spaľovacích – naftových a benzínových – motorov pribudne aj čisto elektrická pohonná jednotka. Elektrická verzia dostane akumulátory s kapacitou 50 kWh, ktoré by mali vystačiť až na 330 kilometrov (samozrejme, údaj bol získaný využitím cyklu WLTP).

Záruku na akumulátory ponúka Opel rovnakú ako v očiach zákazníkov nadradený Volkswagen – 8 rokov. Nesmie chýbať ani funkcia rýchlonabíjania, pri ktorom sa batéria nabije na 80% za rovných 30 minút.

Ako je na tom s dynamikou? Pohonná sústava elektrickej, alebo skrátene, Corsa-e, ponúka maximálny výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 Nm. Áno, od malého auta do mesta nemôžu používatelia očakávať dych-berúce akcelerácie či vysoké rýchlosti, no podľa môjho názoru je zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 2,8 sekundy viac ako postačujúce. Na stovku to bude trvať 8,1 sekundy, čo je stále lepšia hodnota ako pri niektorých naftových hatchbackoch.

Na výber budú tri jazdné režimy – Normal, Eco a Sport. Kým športový režim uprednostní dynamiku pred dojazdom, režim Eco sa bude snažiť efektívne využiť kapacitu batérií na prejdenie čo najdlhšej vzdialenosti. Pri tom však treba brať ohľad na to, že kvôli čo najdlhšiemu dojazdu sa budete musieť vzdať niektorých komfortných funkcií.

Test Opel Crossland X 1,5 CDTI, praktický pomocník do mesta i na diaľnice

Čo sa týka dizajnovej stránky, je to jasný Opel. Predná časť jednoznačne odkazuje na modely Crossland X a Grandland najmä skromným, no do istej miery agresívnym výrazom. Zadná časť zase pripomína väčšiu Astru. V interiéri je to taký francúzsky miš-maš. Tlačidlá, volant a celkové rozhranie palubovej dosky je typické pre Opel. Do očí však udrie volič automatickej prevodovky, ktorý je očividne zo sesterského Peugeotu.

Vplyv koncernu

Keď je už reč o sesterských automobilkách, je veľmi dôležité podotknúť, že nová Corsa už nebude stáť na koncernovej platforme GM ale PSA s názvom CMP. Tú bude zdieľať s už spomínanou “dvestoosmičkou”. Šiesta generácia Opel Corsa sa začala vyvíjať už v roku 2017, ešte predtým ako Opel patril do francúzskeho koncernu. Ak by francúzski konštruktéri dokončili Corsu na platforme GM, tento model by čelil ohromným licenčným poplatkom. Preto bolo jednoduchšie a výhodnejšie použiť platformu CMP.

S novou platformou prichádzajú aj nové motory, ktorými by mohli byť práve benzínové PureTech-y a naftové BlueHDi-čka od Peugeotu. Corsa tiež schudne 40 kilogramov a 5 centimetrov z výšky, pričom rázvor a dĺžka budú predĺžené o približne 4 centimetre.

Prvé kúsky dorazia do predajní už koncom tohto kalendárneho roku a cenovo by sa mali ponášať na ostatné modely koncernu PSA v tejto triede.

Zdroje: Opel / auto.cz / startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Opel Insignia GSi BiTURBO, prečo je tak dokonalá?!
Nasledujúci článokFCA a Renault sa spoja, vznikne najväčšia aliancia na svete!