Riadiť automobil pomocou náhlavnej súpravy? Áno, aj takto vyzerá spolupráca medzi spoločnosťami Volvo Cars a Varjo.

Produkt tohto významného partnerstva má jednoduchý názov – Varjo XR-1. K dnešnému dňu už je táto unikátna náhlavná súprava dostupná na trhu. V podstate sa jedná o naozaj originálny spôsob, ako šoférovať auto. Možno nie v dnešnom svete, ale už čoskoro nastane chvíľa virtuálnej či zmiešanej reality.

Čo ju robí takou výnimočnou?

Táto interaktívna zostava obsahuje kamery s vysokým rozlíšením a umožňuje vnímanie zmiešanej reality. Jednoducho povedané, na hlave bude mať vodič niečo ako 3D okuliare, ktoré ste mohli vidieť pri hraní hier a podobne. Ide ale o výdobytok, ktorý pomôže hlavne pri posudzovaní nových produktov.

Vďaka tejto technológii budú môcť konštruktéri a dizajnéri vyskúšať všetko prvky ešte predtým, ako sa dostanú z rysovacej dosky. Namiesto obvyklého spôsobu posudzovania nových produktov a nápadov budú môcť testovať koncepty priamo na ceste.

ssangyong-torres-evx

„Od samého začiatku bolo našou víziou vytvoriť produkt, ktorý by dokázal plynulo prepojiť skutočné a virtuálne,“ uviedol Niko Eiden, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Varjo. „Neuveriteľne pokročilý spôsob, akým spoločnosť Volvo Cars využíva systém XR-1, ukazuje, že technológia spoločnosti Varjo umožňuje veci, aké boli predtým nemožné. Spolu s Volvom sme začali novú éru v oblasti profesionálnej zmiešanej reality.“

Pri automobilke Volvo sme už dlhé roky zvyknutý na špičkovú bezpečnosť pre posádku aj pre vonkajšie prostredie. Inak to nie je ani v tomto prípade. Táto mimoriadne presná technológia sledovania pohybu si poctivo všíma, ako šofér na nové prvky, dajme tomu napríklad novej funkcii v infotainmente. Ide hlavne o to, aby ho príliš nerozptyľovala. A práve na to bude slúžiť XR-1.

Kooperácia týchto dvoch spoločností je najnovším a zároveň najvyspelejším prejavom silného postavenia firmy Volvo na poli. Volvo Cars je totižto priekopníkom v automobilovom priemysle z hľadiska využívania rozšírenej a virtuálnej reality pri práci v oblasti vývoja a navrhovania vozidiel.

Myslíte si, že smerujeme naozaj k tomu, že jedného dňa nás stroje a technológie celkom nahradia? V každom prípade je to významný krok dopredu, kedy sa môže výroba áut zaobísť bez zbytočných chýb, ktoré sa musia riešiť s oneskorením, a to keď už sú v aute zákazníka.

Test Peugeot Rifter Long 1.5 BlueHDi, obor s malým motorom

Zdroj: volvo.com

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokV Prahe sa predviedli superšporty za milióny – Legendy 2019
Nasledujúci článokTest Honda CR-V 1.5 Turbo 2WD, jednoznačne iná