Automobilový trh sa postupne sfarbuje do zelena. Do hry vstupuje aj ďalší výrobca – tentokrát je ním Opel. Predstaví sa vo dvoch momentálne horúcich kategóriach. Prvými e-modelmi sú totiž Corsa a Grandland X. Menší je plne elektrický a väčší plug-in hybrid. V budúcnosti však bude táto paleta ešte bohatejšia.
Najnovší veľký prírastok v koncerne PSA sa chystá zaujať ešte širšiu verejnosť. Opel hlása rozsiahlu elektrifikáciu. Alternatívny pohon chce zatraktívniť napríklad dostupnejšími cenovkami. Corsu generácie F sme spoznali len nedávno. Novinka sa napriek unáhlenému vývoju vydarila skvele. Zdieľa platformu CMP so sesterským Peugeotom 308, ktorý už takisto ukázal svoj zelený variant. Na nedávnej konferencií pre médiá predviedol Opel ich prvé elektrické počiny naživo po prvýkrát.
Kompaktnou Corsou a SUV Grandland X to však iba začína. Do roku 2024 by mali mať všetky automobily s bleskom v znaku verziu “do zástrčky“. Šéf automobilky Michael Lohscheller poznamenal, že nie náhodou je práve bestseller z ich továrne, zároveň aj ich prvým elektrickým vozidlom. Podľa jeho slov robí Corsa-e elektromobilitu praktickejšiu a dostupnejšiu. Je to auto pre každého a na každý deň. Dokazujú to aj šikovné rozmery, či agregát s výkonom 100 kW (136 konských síl) a dojazdom 330 kilometrov.
Spoločnosť v portfóliu značky robí hatchbacku hybridný Grandland X. Ten síce prejde na čisto elektrický pohon iba 52 kilometrov, no pýši sa nízkymi emisiami a pomerne veľkou silou. Spaľovací a elektromotor totiž spolu produkujú až 221 kW (300 konských síl), ktoré sú prenášané na všetky štyri kolesá. Ak sú vám tieto parametre povedomé, ste na správnej stope. Totožnú techniku má predsa aj jeho francúzsky kolega Peugeot 3008. Opel síce propaguje dvojicu noviniek ako začiatok novej éry, no v niektorých krajinách bol donedávna dostupný aj model Ampera-e. V Nemecku si za Corsu zaplatíte najmenej 29 990 eur, a miestny si ju môžu objednať už teraz. Slovenský dátum uvedenia do predaja zatiaľ nepoznáme, rovnako ako aj cenník.
Zdroj: Opel | startstop.sk