Na trh prichádza najmenšie SUV od Jaguaru

Osobne si myslím, že Jaguar je značka, ktorú netreba výrazne predstavovať a koniec koncov, už skoro 100 rokov za ňu hovoria výsledky. V ich portfóliu sa nachádza toľko významných modelov, že by sme o tom mohli napísať aj knihu. Ako je známe, táto automobilka sa dlhé roky zameriava viac na športové vozidlá ako úžitkové. Avšak súčasný dopyt po úžitkových, resp. športovo úžitkových vozidlách (SUV) je nepopierateľný. Pochopili to aj inžinieri z Veľkej Británie a v roku 2016 uviedli na trh ich prvé športovo úžitkové vozidlo, Jaguar F-Pace.

Pre automobilky, ktoré sa týmto typom vozidiel nikdy nezaoberali je to vždy risk, ale výrobcovia vsadili na osvedčenú taktiku, keď spojením kvality, luxusu, moderných technológii a lojálnosti zákazníkov dosiahli ďalší výrazný úspech. Čísla predajnosti na európskom trhu to len potvrdzujú. Od uvedenia na trh do mája tohto roku Jaguar predal 34 639 vozidiel s označením F-Pace. Len pre porovnanie, ich taliansky rival Maserati, ktorý na trh taktiež prišiel s ich prvým SUV Maserati Levante, predal dovedna 4092 kusov. Aby bolo porovnanie spravodlivé, za ten istý čas Jaguar predal až 27 336 kusov. Tieto čísla nám napovedajú, že Jaguar sa v tomto segmente určite nestratil, a preto sa rozhodli v tomto trende pokračovať, keď 13. júla 2017 v Londýne odprezentovali verejnosti ich novinku s označením E-Pace.

Ako vidíme na fotkách, dizajnér Alan Volkaerts sa nechal inšpirovať väčším modelom F-Pace, ale aj športovým F-Type. Hlavne v prednej časti vozidla nás upútajú reflektory, ktoré náramne pripomínajú krásny „športiak“. Maska chladiča, výduchy v prednom nárazníku a spodný difúzor sa nesú v klasickom „jaguárovskom“ duchu a taktiež pridávajú na atraktivite. Zadná časť vozidla je zase takmer identická so starším a väčším súrodencom F-Pace. Myslím si, že tu ani nebolo potrebné niečo meniť, pretože autu to veľmi pristane a ľuďom sa to očividne páči. Jediným problémom možno bude ťažšie rozpoznávanie modelov. Model E-Pace sa so svojimi 4,4 metrami  a rázvorom kolies 2681 mm radí k menším SUV. Batožinový priestor ale dosahuje veľmi solídnu hodnotu 577 litrov.

ssangyong-torres-evx

Ak si zákazník praje, atraktivitu dizajnu môže umocniť veľkými 21“ kolesami, ktoré vyzerajú úžasne.

Interiér je veľmi podobný tomu vo väčšom modeli F-Pace. Volant, multimediálny systém InControl Touch Pro s displejom o veľkosti 10“ nájdeme taktiež v tomto modeli. Zmena ale nastala v centrálnej oblasti, kde už nevidíme kruhový ovládač prevodovky a jazdných režimov Namiesto neho výrobcovia vsadili na klasický „joystick“. Majiteľ si aj naďalej môže vybrať zo štyroch jazdných režimov: Normal, Dynamic, ECO, a taktiež Rain, Ice a Snow. Zmena nastala aj pri ovládaní klimatizácie a namiesto konvenčných tlačidiel výrobcovia použili kruhové ovládače. Nikoho neprekvapí, že funkcie ako vyhrievanie či chladenie sedadiel, Wi-Fi rozhranie, head-up displej a podobné výdobytky modernej technológie, sú v modeli samozrejmosťou. Čo je ale prekvapenie, pripojenie mobilného telefónu prostredníctvom Apple CarPlay alebo Android Auto zatiaľ nie je možné.

Z hľadiska motorizácie bude mať zákazník k dispozícii „len“ štvorvalcové motory. To však, vzhľadom na rozmery vozidla, bude určite dostačujúce.

Z naftových motorov to bude základný turbodiesel s označením D150, ktorý dosahuje výkon 150 koní a krútiaci moment 380 Nm, ďalej D180 (180 k a 430 Nm) a najsilnejší D240, ktorého poháňa 240 koní a krútiaci moment 500 Nm. K dispozícii bude 6-stupňová manuálna ale aj 9-stupňová automatická prevodovka a taktiež okrem zadného náhonu si zákazník môže priplatiť za pohon všetkých kolies AWD.

Z benzínových motorov to je slabší P250 AWD (250 k a 365 Nm) alebo najsilnejší P300 AWD (300 k a 400 Nm), ktorý dokáže z 0 -100 km/h zrýchliť za 6,4 sekundy.

Cena tohto modelu sa líši v závislosti od trhu a samozrejme výbavy. K dispozícii budú 3 stupne výbavy: E-Pace, E-Pace S a E-Pace SE. My uvedieme ceny, ktoré sú určené pre nemecký trh. Cena sa začína na 34 950 eur za najslabší naftový motor D150, ktorý je ale v základnej výbave kombinovaný iba s manuálnou prevodovkou. Naopak, najdrahšia verzia P300 AWD sa pohybuje od 60 550 eur.

Jaguar E-Pace to medzi svojimi konkurentami nebude mať ľahké, veď modely ako BMW X1, Mercedes-Benz GLA, Lexus NX alebo Audi Q3 sa tešia mimoriadnej obľube. Myslíme si ale, že ak sa bude predávať rovnako dobre ako jeho starší súrodenec F-Pace, o svoju budúcnosť sa obávať nemusí.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSilverstone F1 – Aktuálne
Nasledujúci článokMercedes X-class, Navara po nemecky