Domov SPRÁVY News Nadupaná limuzína od Audi je tu: Nová S8 si zachová benzínový osemvalec

Nadupaná limuzína od Audi je tu: Nová S8 si zachová benzínový osemvalec

Audi vyťahuje jednu športovú novinku za druhou. V uplynulých mesiacoch sa rýchlych verzií dočkali modely Q2, A6, A7, Q8 a ďalšia v poradí je samotná vlajková loď. 

Portál Carscoops uverejnil oficiálne informácie a fotografie, práve k ostrej verzií vlajkovej lode, Audi S8.

Napriek tomu, že dynamicky ladená limuzína so štyrmi kruhmi na kapote je medzi zákazníkmi obľúbená, nejde o žiadny dlho očakávaný model. Podobne to pobrala aj samotná automobilka. Nová S8 totiž neprichádza so žiadnymi neočakávanými vylepšeniami. Jej vybavenie a výkonnostné parametre sú ale nepochybne pozoruhodné. Super-limuzína má niekoľko špičkových príplatkov ako štandard.

Exteriér prešiel iba jemnými premenami. Eleganciu za agresívne prvky návrhári nezamenili – tvary nárazníkov nemajú výrazný redizajn a nečakajte ani aerodynamické doplnky. Poznávacím znakom sú hlavne označenia, disky a štvorica okrúhlych koncoviek výfukov. Vo vnútri nájdeme športové sedačky, karbónové obloženie niektorých oblastí a logo “S” na volante. Prekvapením je, že ten jedinečné vyhotovenie nedostal. Aj keď samotná limuzína na pohľad príliš dynamicky nepôsobí, inžinieri na jej jazdných vlastnostiach zapracovali.

ssangyong-torres-evx

Pohon všetkých kolies Quattro je vybavený športovým diferenciálom, natáčaním zadných kolies a špeciálnym aktívnym pružením. To sa stará napríklad o nakláňanie karosérie. V režime Dynamic nepovolí náklon väčší ako 2.5 stupňa, a pri móde Comfort je to maximálne 5 stupňov. Dokáže tiež predvídať nerovnosti na ceste a nadvihnúť či znížiť jednotlivé kolesá tak, aby bola jazda čo najhladšia.

Po sérií silných naftových motorov je tu konečne benzínový agregát. Štvorlitrový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel produkuje 420 kW (571 konských síl) a 800 Nm krútiaceho momentu. Nové pohonné ústrojenstvo by tiež malo byť efektívne, vďaka technológií Mild Hybrid s 48-voltovým systémom. K dispozícií budú okrem štandardných bŕzd aj karbon-keramické. Aké rýchlosti novinka dosahuje zatiaľ nevieme, takisto ako ani jej cenovku. Odhaduje sa však, že by mohla štartovať na úrovni 115-tisíc eur. V budúcnosti by mal do ponuky pribudnúť aj silnejší variant s označením Plus.

Zdroj: Carscoops | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Renault Kadjar 1,3 TCe 160: facelift priniesol prekvapivo veľa zmien!
Nasledujúci článokNajsvalnatejší sedan planéty, Dodge Charger dostal neskutočný výkon