Ale v pozitívnom slova zmysle. Už dlho vieme, že Lamborghini je automobilka, ktorá nemá dané žiadne normy. Iba štandardy. Posledným dôkazom je aj Urus, ktorý sa stal okamžite úspechom na trhu. Bude to tak aj budúci rok?
Azda nikoho neprekvapí fakt, že po predstavení Urusu a jeho uvedení do predaja vzrástli výnosy Lamborghini takmer dvojnásobne. Koniec koncov toto bol presne plán talianskej značky – spraviť z modelu Urus najpredávanejšie vozidlo a vyplniť dopyt po SUV segmente.
V minulosti sa ľudia z Lamborghini vyjadrili, že aj napriek stúpajúcemu dopytu nebudú zvyšovať výrobné kapacity. Konečný počet za jeden rok mal byť maximálne 8000 vyrobených kusov. Ale podľa toho, čo povedal Stefano Domenicali, bude zrejme limit prekonaný.
Domenicali tvrdí, že v roku 2019 zrejme predajú viac ako 8000 vozidiel. Kľúčovou slovným spojením sa ale v jeho vyjadrení stalo toto: „Naše súčasné portfólio produktov“. Mohlo by to snáď znamenať, že má v tomto Lamborghini otvorenú náruč novým modelom?
Znamenalo by to, že do úspešnej talianskej rodiny by sa pridal štvrtý model. Po boku takých legiend ako je Aventador, Huracan a Urus by sa ale ale nový model musel snažiť ešte viac, aj keď emblém v podobe nahnevaného býka je sám o sebe zárukou kvality a úspechu.
Vyrastá mu konkurent
Aktuálne ale jeden z ďalších ultra luxusných konkurentov na trhu, Aston Martin, je len malý krôčik od predstavenia jeho ročného utajovania a vývoja. Už v decembri by sa malo najnovšie SUV predstaviť pod názvom DBX. Bude mať ale Urus plnohodnotnú konkurenciu, alebo si svoje top predaje ponechá?
Fanúšikovia, aj tí dlhoroční, sa pri modeli DBX rozchádzajú na dva tábory. Jedna strana tvrdí, že vozidlo sa stane prepadákom, pretože už to nebude poctivý Aston Martin s provokatívnymi krivkami ako doteraz. Nezabúdajme ale, že rovnako verejnosť odsudzovala Urus – a teraz je to hlavná zbraň Lamborghini. A mimochodom veľmi nezvyklá a pekná. Tak prečo by to Aston nemohol dotiahnuť rovnako vysoko?
Jedným zo spôsobov, ako tak povediac predbehnúť Aston Martin ešte skôr, ako sa „narodí“, by mohlo byť rozšírenie trhov predaja. V podstate by ale asi ani tento krok nepriniesol výrazne vyššie predajné čísla. Takže pridanie nových modelov/modelu by sa mohlo ukázať ako najúčinnejším spôsobom, ako si vypestovať svoju vlastnú kultúru.
Zdroj: carbuzz