Nemeckého úpravcu Brabus vám asi nemusím veľmi predstavovať. Za zmienku však stojí ich najnovší štvorkolesový počin “SHADOW”.
S príchodom novej generácie triedy G od Mercedesu sa postupne začínajú ujímať ohromného potenciálu tohto auta aj úpravcovia. Premiéra vozidla bola zaujímavejšia o to, že firma okrem auta predstavila aj superluxusnú loď. Exkluzívne plavidlo BRABUS 500 “Shadow OPS” bolo predstavené na Top Marques Monaco 2019, pričom vyrobených bude len 28 kusov. Okrem superluxusného spracovania pracoviska posádky zdieľa s “pozemskou” 800-kou farbu.
Prenesme sa ale späť na súš. Úpravca, ktorý sídly v nemeckom Bottrope si zas raz vzal do parády triedu G. Rovnako ako pri prvej generácií, ide viac-menej o dvojitý tuning. Auto totiž najprv prejde rukami mechanikov a technikov v dielni AMG a následne ho prevezme Brabus. Ako už asi tušíte, základom pre toto karbónové monštrum bola (už sama o sebe dychberúca) G63-ka. Pôvodný výkon 430kW a točivý moment 850Nm je pre dané vozidlo viac ako postačujúci.
V našom svete sa aj napriek všetkým racionálne uvažujúcim zákazníkom nájde istý druh klientely, ktorému je 585 koní v triede G jednoducho málo. Presne pre nich bol vytvorený Brabus 800. Vozidlo, ktoré bolo prvotne navrhnuté do terénu dosahuje po úprave výkon, o ktorom sa môže niektorým “superautám” len snívať. Z 4.0 litrového dvakrát preplňovaného agregátu úpravca vyťažil až 588kW (800 koní) a 1000Nm! Turbodúchadlá pritom tlačia 1,6 baru. S týmito hodnotami vám bude stovka trvať len 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 240 km/h.
Aby malo auto lepší zvukový prejav na výfuku, Brabus osadil nerezové výfukové potrubie, ktorého koncovky môžete dostať v striebornej či čiernej farbe. Pre lepšiu každodennú využiteľnosť boli do výfuku zakomponované klapky, vďaka ktorým môže byť auto vrieskajúcim hulvátom alebo tichým cestovným partnerom na dotyk tlačidla.
Jedinečný exteriérom
Rovnako ako exkluzívna 9 metrová loď, limitovaná edícia desiatich Brabusov 800 príde vo farbe Gunmetal Gray. Doplnky ako blatníky či nárazníky dostanú kontrastné lesklé čierne lakovanie. Ako sa to už pri Brabusoch triedy G patrí, ani druhá generácia neostala bez karbónových prvkov. Popri ostatných dielcoch sú z karbónu vyrobené oba difúzory, veľká časť kapoty a dokonca aj veko úložného priestoru na rezervné koleso. Autu dodávajú majestátny postoj 23 palcové kované disky.
Do posledného detailu
Pri interiéri treba podotknúť jedno. Zákazník má voľnú ruku. Interiér teda úpravca prispôsobí zákazníkovi bez najmenšieho zaváhania. Kam až oko dovidí – všade superluxusná koža, karbón alebo nóbl drevo. V tomto kúsku by ste hľadali nerovnomerné stehy či lacné plasty len veľmi ťažko.
Predajná cena ešte známa nie je, no je vysoko pravdepodobné že k zakúpeniu toho luxusného “Géčka” vám len peniaze stačiť nebudú.
Zdroj: Brabus