Kompaktné SUV s expresívnym dizajnom a dynamickými vlastnosťami. Aj tak by sa dal zhrnúť najnovší model nemeckej automobilky Audi. Novinka s názvom Q3 Sportback sa modelovo radí nad svojho konvenčnejšieho súrodenca, klasickú verziu Q3. No oproti nej prináša čoraz viac obľubené karosárske prevedenie coupé-SUV. Audi nový model predstavilo prostredníctvom tlačovej správy len prednedávnom.

Dizajn s odvolaním na Q8

Audi so svojím novým vozidlom Q3 Sportback spája silu a agilitu do jedného. Ako prvé určite na aute zaujmú svalnato tvarované nárazníky. Tie si (našťastie) berú inšpiráciu v najvyššom modeli Q rady – v Q8. Rovnako je na tom aj celkový tvar karosérie. Od svojej modulárnej predlohy sa novinka odlišuje aj mierne redizajnovanou prednou časťou. Tá pôsobí omnoho naštvanejším dojmom a evokuje silu a dynamiku. Dopomáha tomu oktagonálna predná maska s rovanko tvarovanými otvormi grilu a čiernym lemovaním. V porovnaní s klasickou Q3 je Sportback o takmer 3 centimetre nižší, čo mu dodávna podstatne stabilnejší a dlhší vzhľad. V skutočnosti je novinka dlhšia len o 12 milimetrov. Rovnako nepatrná zmena je aj v šírke. Tu je Q3 Sportback naopak užší o 1 milimeter.

Celá karoséria je lemovaná kontrastnými čiernymi ochrannými plastami, ktoré jej tak dodávajú mierne offroadový charakter. Najväčšie zmeny pochopiteľne nastali v zadnej časti vozu. Tu dominuje mohutný čierny difúzor a strmo klesajúca strecha. Najviac zaujme veľké skosenie zadného skla, ktoré len podčiarkuje charatker auta. V prípade osvetlenia Audi už tradične vsadilo na Matrix technológiu. Zadné skupinové svetlá sú posadené opticky vyššie, čo malo za následok pocitovo ešte väčšie skosenie strechy.

Podvozok s možnosťou nastavenia

Už sa stalo akýmsi zvykom, že automobilky do svojich SUV dávajú adaptívny podvozok. Q3 Sportback prináša bohatý výber v individuálnych nastaveniach podvozku. Audi chcelo zo svojho nového modelu vyťažiť maximum. Preto ho obdarilo na želanie až 6 možnosťami nastavenia podvozku, medzi ktorými nechýba ani offroad režim. Samozrejme, určite sa nenájde veľa lesníkov, čo by si Sportback kúpili a jazdili ním po lese, no máme ho tu. Okrem toho je samozrejmosťou progresívne riadenie či elektronicky nastaviteľné dorazy tlmičov. Koniec-koncov, podvozok by sa mal v mnohom odvolávať na klasickú Q3.

ssangyong-torres-evx
Motormi poteší

Q3 Sportback bude pri spustení predaja v Európe dotupný s motorom 45 TFSI, čo je dvojlitrový turbo-agregát s výkonom 169 kW. Okrem toho bude k dispozícii aj variant 35 TDI, čo je dieslový motor s výkonom 110 kW. Krátko po spustení predaja príde do ponuky aj možnosť navolenia si týchto motorov v kombinácii s pohonom Quattro a manuálnou prevodovkou.

Postupne bude do konfigurátora zasadený aj výkonnejší diesel či 1,5 litrové TSI ako základ. Motor s označením 35 TFSI bude v kombinácii so 48-voltovým mild-hybridným systémom. To bude mať v konečnom dôsledku pozitívny dopad na spotrebu až o 0,4 litra. Agregát je totiž schopný behom brzdenia energiu rekuperovať a behom zrýchlovania pomôcť akcelerácii.

Q3 Sportback ako Q3, astistent Alexa

V ponuke infotainmentov by sme mohli hľadať paralelu práve s konvenčnou Q3. Interiér sa ponesie v rovnakom duchu, čo je len pozitívum. Koniec-koncov, naše dojmy z malého SUV si môžete prečítať aj v recenzii, kde sme sa podrobne pozreli na verziu 35 TFSI.

Test AUDI Q3 35TFSI – Na hrane dizajnu a komfortu

Ďalej novinka dostane aj zaujímavú technickú vychytávku. Vďaka softvéru budete mať totiž cloudový prístup k asistentke od Amazonu – Alexe. Pomocou nej si budete môcť streamovať hudbu, podcasty či Vaše obľúbené audioknihy. Alexa bude k dispozícii s viac ako 80 tisíc príkazmi, čiže by sa dalo pvedať, že s ňou urobíťe takmer čokoľvek. Samozrejmosťou bude navigácia prostredníctvom Google Earth™ alebo hybridné rádio, ktoré bude schopné automaticky prepínať medzi FM a DAB. Keď už sme pri hudbe, určite poteší možnosť konfigurácie s Bang & Olufsen Premium Sound System. Ten zabezpečí prémiový 360-stupňový zvuk s mnohými možnosťami nastavenia.

Ceny a dostupnosť

Prvé dodávky Q3 Sportback budú dodané už túto jeseň. V Nemecku bude nový model štartovať na cene 40 200€ v prípade verzie 35 TDI. Ak by ste chceli siahnuť po benzínovom agregáte 45 TFSI, musíte si zo začiatku pripraviť sumu minimálne 46 200€. Cena sa bude postupne navyšovať podľa výbavy na želanie. K dispozícii už tradične bude S-line paket, 20 palcové disky kolies, Matrix svetlá či špeciálne prevedenie označované ako “edition one dew silver” alebo “edition one mythos black”. Prvé menované bude zamerané na eleganciu interiéru, zatiaľ čo to druhé bude predovšetkým o dynamike.

Zdroj: Audi

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSuzuki Jimny konečne dostupné na Slovensku, poznáme ceny!
Nasledujúci článokTalianske superšporty, traste sa! Prichádza nový Chevrolet Corvette.
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.