Stmieva sa na horšie časy? Nie je žiadnou novinkou, že automobilový priemysel sa rokmi snaží znižovať emisie, a to niekedy dosť drastickým spôsobom. Vrcholové výbavy AMG od Mercedesu sa tomuto trendu tiež nevyhnú.
Priemysel sa rúti elektrickým smerom. Niekto je za, niekto proti. Tomuto trendu sa nevyhnú ani automobilky, ktoré do svojich motorov a divízií vrcholových športových tátošov s názvom AMG, M či RS, dávajú len to najlepšie.
Aj napriek tomu, že elektrické autá dokážu ponúknuť vo svojich batériových útrobách porovnateľné výkonové štatistiky akými sa chvália spaľovacie motory, nie sú tým pravým orechovým. Podľa mňa elektrické auto neposkytne zákazníkovi taký intenzívny zážitok pri vyššej rýchlosti ako burácajúce srdce poháňané benzínom.
Dôvod, prečo AMG, BMW M alebo RS od Audi už nebude počuť, je identický z väčšinou rozhodnutí Európskej Únie, ktorá nám v posledných rokoch znepríjemňuje život s našimi štvorkolesovými miláčikmi. Podľa nových noriem budú tieto luxusné vozy zrejme nad hranicou prípustného hluku, ktorý budú môcť vydávať. Auto zo silou 400 a viac koní bude jazdiť potichu ako Prius? (Bez urážky).
Nie je to prvé a určite ani posledné kontroverzné rozhodnutie z Európy. Prvými modelmi, ktoré by mali podľahnúť týmto nariadeniam, sa tanú AMG A45 a AMG CLA 45. V praxi to bude znamenať, že skutočný zvuk výfuku sa stane súčasťou systému reproduktorov.
BMW pri jeho divízii M používa silné preplňované motory, ktoré ale musia byť zároveň silne tlmené. Už v minulosti bolo za tento akt BMW kritizované. Mercedes sa prinajmenšom môže vyhnúť rovnakej chybe osudu tým, že ukázal prstom na regulačné orgány EÚ.
Test Honda HR-V 1.5 benzín, útle telo s obrovským vnútorným priestorom
Zdroj: Mercedes