Portál autonews poukazuje na najnovšie zmeny v automobilovom priemysle. Po dlhom období rastu začínajú firmy pociťovať nižšie tržby. Čaká aj Slovensko masívne prepúšťanie?
Automobilový priemysel na Slovensku tvorí až 44% celkovej priemyselnej výroby. Priamo a nepriamo zamestnáva približne 250 000 slovákov. Vďaka zahraničným investorom a skúsenej pracovnej sile, ktorú naša krajina ponúka dokázalo toto odvetvie priemyslu v našej krajine zaznamenať až 5-násobný rast v priebehu 10 rokov. Rovnako bol na tom aj dodávateľ dielcov Bosch.
V posledných rokoch sme teda mohli vidieť automobilový priemysel nepretržite rásť a prekvitať. Svedčí o tom aj fakt, že Slovensko je krajinou, v ktorej sa vyrobí najviac áut na jedného obyvateľa (cca. 190). Síce práca za pásom v bratislavskom Volkswagene či žilinskej Kii nie je priam najpríjemnejšia, stále je to lepšie ako byť dlhodobo nezamestnaný. Táto situácia sa však čoskoro môže zmeniť. Nemecký dodávateľ dielcov Bosch začína cítiť stagnáciu ako prvý.
“Bude to mať dopad hlavne na zamestnancov pracujúcich v továňach na výrobu dielcov do naftových vozidiel.”
Podľa slov výkonného riaditeľa sa bude firma snažiť aby boli zamestnanci prepúšťaní spoločensky zodpovedným spôsobom. Oslabenie priemyslu pritom zaznamenávajú aj firmy ZF Friedrichshafen a Continental.
Vykonštruovaný boj proti Dieslom? Tie najnovšie sú čistejšie než…
Akým smerom sa bude automobilový priemysel uberať najbližších päť či desať rokov je ešte otázne. Vešteckú guľu nemá nik a popri náhlych zmenách a nových zisteniach je veľmi ťažké čokoľvek predpokladať. Automobilový priemysel na Slovensku zamestnáva povšimnuteľné percento populácie a ďalšie masívne prepúšťanie je viac ako nežiaduce. Zostáva nám len veriť na lepšie zajtrajšky.
Zdroj: autonews / startstop.sk