Ďalšia veľká kauza v automobilovom priemysle? Tentokrát by za ňou mohol stáť gigant Daimler – spoločnosť, ktorá vlastní automobilku Mercedes-Benz. Rovnako ako v predošlých prípadoch ide o podvody s emisiami.
Nemecký federálny úrad pre motorové vozidlá totiž objavil v niekoľkých dieselových modeloch značky Mercedes-Benz nelegálny softvér. A nejde len o zopár kusov. Škandál sa týka aj populárnych typov s trojcípou hviezdou – C220 CDI a E220 CDI. Dokopy by podla magazínu Der Spiegel mohlo ísť až o 280 000 vozidiel. Využívanie takejto technológie je ale tak trochu nepochopiteľné. V minulosti už takmer rovnaký softvér zavaril Volkswagenu v kauze známej ako dieselgate.
Mega-podnik vtedy musel za podvádzanie zaplatiť pokutu vo výške 1 miliardy eur. Podobná suma za podobný podfuk teraz hrozí aj Mercedesu. Fígeľ mal fungovať tak, že počas kontroly pri dopredu určenej rýchlosti mali vozidlá produkovať menšie množstvo emisií NOx a CO2, ako v bežnej premávke. Celá situácia sa však stále vyšetruje. Hovorca štátneho zastupiteľstva uviedol pre Der Spiegel, že skôr ako pred koncom roku, sa jeho výsledok nedozvieme. Nemecký magazín ale tiež uvádza, že žalobca navrhuje, aby bola za každý protizákonne upravený automobil udelená pokuta až do výšku 5000 eur. Pre Daimler by to znamenalo, že celkový peňažný trest by sa mohol pohybovať medzi 800 miliónmi až 1 miliardy eur.
Naftový pohon je v rámci EÚ za posledné roky častou témou. Zasiahli ho mnohé regulácie nasledované kauzami, a niektoré automobilky obmedzili využitie takýchto agregátov. Porsche ich dokonca z ponuky úplne vyradilo – a tiež sa nevyhli pokute. V máji tohto roku musela prestížna značka zaplatiť až 535 miliónov eur. Najznámejšie prípady sa ale udiali ešte v minulom roku. Volkswagenu a Audi boli vtedy udelené sankcie vo výške 1 miliardy eur a 800 miliónov eur. Budúcnosť naftových motorov je teda otázna. Prekvapením je, že napriek mastnej pokute sa v Ingolstadte rozhodli použiť takýto pohon pre takmer všetky športové modely z radu S.
Zdroj: auto.cz | startstop.sk