Porsche dalo konečne sériovú podobu modelu, ktorým nás dráždilo už od roku 2015. Nielenže bol najočakávanejšou novinkou značky za posledných pár rokov, ale aj najklúčovejšou. Porsche Taycan je prvý európsky konkurent pre Teslu.
Jeho dizajn sme síce ako-tak poznali už dlhšie, no to čo dokáže, sa dozvedáme až teraz. Ešte pred oficiálnou premiérou vyložil na stôl karty s rekordom na Nordschleife. Každému je teda jasné, že športové DNA nikam neodchádza. Na začiatok spoznávame dva výkonnostne verzie. Tie už stihli vyvolať vlnu búrlivých reakcií, keďže nesú označenia Porsche Taycan Turbo a Turbo S – pojmy, ktoré s elektromobilmi nejdú dokopy.
Porsche štartuje novu éru vo veľkom. Do elektromobility sa chystá investovať až šesť miliárd eur. Prvé dva zelené modely sú tak iba začiatkom. Úplne nový dizajn exteriéru, rovnako ako aj interiéru, napovedá budúci estetický jazyk značky. Uhladene krivky v kontraste s ostrými hranami sa starajú o špičkové aerodynamické vlastnosti, a priťahujú tiež množstvo pohľadov. Zaujímavosťou je aj takmer identická podoba s pôvodným konceptom Mission-e. Predné svetlá zahalené do karosérie, jednotný zadný LED diel pretínajúci celú časť a úplne nové disky. Toto sú prvky, vďaka ktorým je Taycan jedinečný.
Vo vnútri to taktiež hraničí s pred-produkčnou štúdiou. Veľkú obrazovku infotainmentu už má k dispozícií aj spolujazdec, čo znamená, že palubná doska je po celej dĺžke pokrytá displejmi. Ich súčasťou je aj nový digitálny kokpit. O priestore na zadných miestach sa síce nedá hovoriť vo veľkom , no štvorica osôb sa v elektrickom športiaku v pokoji odvezie. Po technickej stránke patrí medzi Taycan medzi tie najvyspelejšie elektromobily na trhu. Jeho elektrický systém pracuje na 800-voltovej sieti, namiesto klasickej 400-voltovej, vďaka čomu má veľkú výhodu napríklad pri nabíjaní. Pri napájaní DC dokáže za približne päť minút vstrebať dostatok šťavy na ďalších sto kilometrov. Do plna sa za ideálnych podmienok nabije za asi pol hodinu, pričom maximálna energia je 270 kW.
Foto: startstop.sk