Domov SPRÁVY News Nultý obchvat Bratislavy sa stáva realitou, do užívania bola odovzdaná jeho prvá...

Nultý obchvat Bratislavy sa stáva realitou, do užívania bola odovzdaná jeho prvá súčasť!

Obchvat sa staval necelé dva roky, konkrétne od novembra 2017.

Vo štvrtok 26. septembra si v podvečerných hodinách motoristi už budú môcť vyskúšať, ako sa jazdí po obchvate Mosta pri Bratislave

Prvá stavba, ktorú konzorcium D4R7 odovzdalo do užívania, je cesta s dĺžkou necelých sedem kilometrov. Radosť z nej budú mať najmä obyvatelia Mosta pri Bratislave, pretože ide o preložku cesty II/572.

Tá by mala z jeho centra odkloniť tranzitnú dopravu.  Cez Most pri Bratislave denne prechádzalo vyše 10-tisíc áut, situácia už dlhší čas bola na hrane udržateľnosti. Obchvat obce sa staval necelé dva roky, konkrétne od novembra 2017.

Ako postupuje celý projekt D4R7, ukazuje nasledujúce video:

D4R7_07/2019 construction progress

Zápchy, vznikajúce približne od Vrakune až do centra však prekládka príliš neovplyvní, pretože pôvodný plán preložky cesty II/572 rátal aj s obchvatom tejto časti mesta, zatiaľ sa však nerealizoval.

Náklady na výstavbu kompletného obchvatu pravdepodobne presiahnu miliardu eur, stavia sa ako PPP projekt. Vo finálnej podobne by mal byť jeho súčasťou 27-kilometrový diaľničný úsek medzi Jarovcami a Račou a rýchlostná cesta R7 medzi Prievozom a Holicami. Tá by mala merať 27 kilometrov.

V prípade R7 budú jej dva úseky v smere od Holíc do Bratislavy podľa konzorcia D4R7 dokončené na jar budúceho roka. Posledný, piaty úsek R7 medzi Holicami a Dunajskou Lužnou sa intenzívne stavia, dátum jeho odovzdania však ešte nie je presne stanovený.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAj Toyota už má nafúknuté kombi: Corolla TREK zvládne viac
Nasledujúci článokŠkoda prichádza s funkciou, ktorú má aj Mercedes
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.