Škoda len pred nedávnom dala posledné zbohom legendárnemu názvu Rapid, no už teraz sa pripravuje jeho reinkarnácia. Kultový názov sa do portfólia dostal ešte v minulom tisícročí, keď predstavoval symbol dynamiky a športového ducha. Rapid v ponímaní 21. storočia však o tieto charakteristické znaky prišiel a stal sa akýmsi príkladom lacného vnútorne priestranného auta.
A presne v tomto ponímaní by mal aj pokračovať. Zatiaľ čo na európskom trhu bol menší súrodenec Octavie nahradený kompaktom Scala, nájdu sa trhy kde si Škoda takýto počin dovolí len ťažko. Napríklad len pred nedávnom dostal čínsky Rapid modernizáciu a jeho predaj pokračuje do dnes. Zaujímavejšie je to na ruskom trhu. Tu patrí český liftback dlhodobo k najpredávanejším modelom značky a preto sa pravdepodobne dočká druhej generácie.
Škoda v týchto dňoch dokonca zverejnila oficiálnu skicu, ktorá zachytáva mierne upravený Rapid po vzore Scaly, no so starou bočnou líniou. V súčasnosti je o tomto modeli známych skutočne minimum informácií. Čo sa týka dizajnového smeru, je jasné, že sa ponesie v duchu aktuálne predstavovaných modelov. V prednej časti teda môžeme očakávať trojuholníkové svetlomety ako na Scale a zadok by mal mierne evokovať ešte nepredstavenú Octaviu 4. generácie. Bočný pohľad pritom ponesie jasné znaky, že sa jedná o starý dobrý a v Rusku veľmi obľúbený Rapid.
Azda najväčšou otázkou zostáva použitá technika. Rapid pre ďaleký východ po modernizácii vsadil na starú platformu PQ25. Na druhú stranu Scala v európe už prešla na modernú modulárnu platformu MQB. Ak by teda bola na ruskom Rapide použitá “európska” platforma, mohli by sme sa dočkať využitia najnovších motorov. Cenovo by to však bolo pravdepodobne nevyhovujúce a preto do úvahy v súčasnosti viac pripadá použitie staršej techniky.
Okrem toho, že bude Rapid pre Rusko iný po dizajnovej stránke, je možné, že sa dočká trojpriestorovej kabíny. Práve sedany sú v najväčšej krajine sveta čoraz populárnejšie. V prípade, že by sa z Rapidu stal sedan mohlo by to dokonca ešte zvýšiť už tak vysoké predajné čísla a upevniť značku na tamojšom trhu. Upevňovanie pozície na východných trhoch a konkurencia pre značky ako Dacia je hlavnou prioritou budúcnosti českej automobilky z pohľadu koncernu VW.
Test SEAT Toledo FR 1,0 TSI, keď Rapid ťahá za kratší koniec!
Zdroj: carscoops