N divízia Hyundai v súčasnosti na našom trhu ponúka len jeden model v dvoch karosárskych verziách. i30 N a i30 Fastback N sú z pohľadu kórejskej automobilky trefou do čierneho. Vo svete sa však preháňa aj zopár iných modelov, ktoré nesú korunné písmenko N. Napríklad Veloster N patrí medzi veľmi obľúbené dostupné športové autá na americkom trhu. Kto by čakal, že ďalším N-kovým modelom bude veľmi obľúbený Tucson, mýlil by sa.
Kórejskí inžinieri zdá sa popustili uzdu svojej fantázie a do sveta N priniesli naozaj netradičný model. Je ním Hyundai iMax, ktorý je modifikáciou u nás predávanej dodávky H-1. Zdá sa vám spojenie dodávky a športovej divízie trošku šialené? Veru je… Hyundai sa aj napriek tomu rozhodol, že netradičný skvost vytvorí a že mu dá pod kapotu skutočnú kórejskú beštiu.
Možno by podľa mnohých očakávaní bolo na mieste keby sa pod kapotou ukrýva preplňovaný dvojliter, ktorý poznáme z modelov i30 N. To by však nebolo dostatočne šialené. Preto sa Hyundai rozhodol, že sa o pohon postará dvakrát prepĺňovaný 3,5-litrový šesťvalcový agregát s maximálnym výkonom 295 kW (402 k) a najvyšším krútiacim momentom 555 Nm. Čerešničkou na torte je potom kompletne zadný náhon. Perfektný stroj na driftovanie čo poviete?
Hyundai iMax N používa s 8-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá však má dostatočne športový charakter. Nakoľko sa jedná len o “prototypové” auto, Hyundai doň umiestnil takmer všetku špičkovú techniku, ktorú má aktuálne k dispozícii. Nechýba samosvorný diferenciál Corner-Carving, aerodynamický bodykit, ktorý podčiarkuje charakter auta, elektronicky ovládané dorazy tlmičov, brzdy N, ktoré sú hneď pod 19-palcovými diskami kolies či špeciálny výfukový systém. Ten má okrem iného za následok dokonalú zvukovú kulisu, ktorú by ste skôr očakávali od superšportu ako od dodávky.
Hyundai uvádza, že iMax N má dokonalé rozloženie hmotnosti 50:50. Je tu však jeden háčik. Vozidlo musí byť plne obsadené. To znamená, že okrem vodiča sa na palube musí nachádzať ešte 7 ďalších rovnako bláznivých priateľov. Dalo by sa teda povedať, že iMax N je ideálne auto na dobrý teambuilding. Navyše, pri plnom obsadení máte kapacitu kufra na úrovni 842 litrov, čo postačuje na zopár ďalších sád pneumatík, ktoré so zadokolkou určite využijete.
Zdroj: Practical Motoring