Domov SPRÁVY News Hyundai iMax N – šialený ideál pre dobrý teambuilding

Hyundai iMax N – šialený ideál pre dobrý teambuilding

N divízia Hyundai v súčasnosti na našom trhu ponúka len jeden model v dvoch karosárskych verziách. i30 N a i30 Fastback N sú z pohľadu kórejskej automobilky trefou do čierneho. Vo svete sa však preháňa aj zopár iných modelov, ktoré nesú korunné písmenko N. Napríklad Veloster N patrí medzi veľmi obľúbené dostupné športové autá na americkom trhu. Kto by čakal, že ďalším N-kovým modelom bude veľmi obľúbený Tucson, mýlil by sa.

Kórejskí inžinieri zdá sa popustili uzdu svojej fantázie a do sveta N priniesli naozaj netradičný model. Je ním Hyundai iMax, ktorý je modifikáciou u nás predávanej dodávky H-1. Zdá sa vám spojenie dodávky a športovej divízie trošku šialené? Veru je… Hyundai sa aj napriek tomu rozhodol, že netradičný skvost vytvorí a že mu dá pod kapotu skutočnú kórejskú beštiu.

Možno by podľa mnohých očakávaní bolo na mieste keby sa pod kapotou ukrýva preplňovaný dvojliter, ktorý poznáme z modelov i30 N. To by však nebolo dostatočne šialené. Preto sa Hyundai rozhodol, že sa o pohon postará dvakrát prepĺňovaný 3,5-litrový šesťvalcový agregát s maximálnym výkonom 295 kW (402 k) a najvyšším krútiacim momentom 555 Nm. Čerešničkou na torte je potom kompletne zadný náhon. Perfektný stroj na driftovanie čo poviete?

Zdroj: Practical Motoring

Hyundai iMax N používa s 8-stupňovú automatickú prevodovku, ktorá však má dostatočne športový charakter. Nakoľko sa jedná len o “prototypové” auto, Hyundai doň umiestnil takmer všetku špičkovú techniku, ktorú má aktuálne k dispozícii. Nechýba samosvorný diferenciál Corner-Carving, aerodynamický bodykit, ktorý podčiarkuje charakter auta, elektronicky ovládané dorazy tlmičov, brzdy N, ktoré sú hneď pod 19-palcovými diskami kolies či špeciálny výfukový systém. Ten má okrem iného za následok dokonalú zvukovú kulisu, ktorú by ste skôr očakávali od superšportu ako od dodávky.

ssangyong-torres-evx

Hyundai uvádza, že iMax N má dokonalé rozloženie hmotnosti 50:50. Je tu však jeden háčik. Vozidlo musí byť plne obsadené. To znamená, že okrem vodiča sa na palube musí nachádzať ešte 7 ďalších rovnako bláznivých priateľov. Dalo by sa teda povedať, že iMax N je ideálne auto na dobrý teambuilding. Navyše, pri plnom obsadení máte kapacitu kufra na úrovni 842 litrov, čo postačuje na zopár ďalších sád pneumatík, ktoré so zadokolkou určite využijete.

Hyundai iMax N 'Drift Bus'

Zdroj: Practical Motoring

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSmútite za klasickým Defenderom? Vrátiť sa má pod značkou Grenadier.
Nasledujúci článokDnes dali do užívania cestu s najkvalitnejším povrchom na Slovensku
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.