Elektrifikácií a hybridnej technológií sa nedokáže vyhnúť ani prémiový segment. Príkladom môže byť bavorská automobilka BMW, ktorá do svojho portfólia po novom zahŕňa plug-in hybrid BMW X3 xDrive30e.
Väčšina prívržencov mníchovskej automobilky už s napätím čaká na plne elektrický model BMW X3. Samozrejme, nie všetci, nakoľko sa medzi ľuďmi nachádzajú aj takí, ktorí tomuto pohonu nefandia a sú prísnymi zástancami buď benzínového alebo naftového agregátu. Medzičasom však automobilka predstavila plug-in hybridnú verziu X3 xDrive30e.
Čisto elektrická X3 by sa mala začať vyrábať budúci rok v čínskom závode Shenyang, no výroba plug-in hybridu by mala začať už budúci mesiac v americkom Spartanburgu, odkiaľ bude SUV expandovať do celého sveta. Zahájenie predajov sa očakáva na jar budúceho roku.
Pod kapotou na prvý pohľad obyčajnej „ikstrojky“ bude 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 135 kW, ktorý bude spriahnutý s automatickou osem-stupňovou prevodovkou. Do nej však bude namontovaný jeden elektromotor s výkonom 80 kW, ktorý bude dopomáhať benzínovému agregátu. Táto sústava tak bude produkovať finálny výkon 215 kW / 292 koní a maximálny krútiaci moment 420 Nm. V kombinácií s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive AWD dokáže táto hybridná X3 akcelerovať z pokoja na 100 km/h v priebehu 6,1 sekundy a maximálna rýchlosť bude 210 km/h.
Kufor ostal takmer bez zmeny
Elektromotor bude čerpať energiu z lítium-iónovej batérie s kapacitou 12 kWh. Tá bude štandardne uložená pod zadnou lavicou. Podľa vyjadrení automobilky sa to na veľkosti kufrového priestoru podpísalo iba minimálne. Objem batožinového priestoru je 450 litrov a po sklopení sedačiek narastie na 1500 litrov.
Batériu by ste mali zo štandardnej zásuvky vedieť nabiť v priebehu necelých šiestich hodín. Pokiaľ by ste na nabíjanie využívali wallbox, tak na nabitie si počkáte cca tri a pol hodiny. Nabíjacia zástrčka je uložená pod vekom na ľavom prednom blatníku.
Spotreba, emisie a dojazd? Podľa správ z automobilky by sa kombinovaná spotreba mala hýbať v rozmedzí 2,1 až 2,4 litra na 100 kilometrov. Emisie CO2 budú v rozmedzí 54 až 59 gramov na kilometer a dojazd vozidla na čisto elektrický pohon by mal byť na úrovni 55 kilometrov. Podľa smernice WLTP by sa tento dojazd mal pohybovať niekde v okolí 46 kilometrov.
Nový hybrid zvládne ísť na čisto elektrický pohon maximálkou 135 km/h, samozrejme za použitia režimu MAX eDrive. V štandardnom režime Auto eDrive sa maximálka zastaví na hranici 110 km/h. Benzínový agregát sa zapína iba vo vyšších rýchlostiach, alebo v situáciách, v ktorých bude potrebný dodatočný výkon.
Českí policajti dostali do služby luxusné hybridné BMW radu 7!