Elektrifikácií a hybridnej technológií sa nedokáže vyhnúť ani prémiový segment. Príkladom môže byť bavorská automobilka BMW, ktorá do svojho portfólia po novom zahŕňa plug-in hybrid BMW X3 xDrive30e.

Väčšina prívržencov mníchovskej automobilky už s napätím čaká na plne elektrický model BMW X3. Samozrejme, nie všetci, nakoľko sa medzi ľuďmi nachádzajú aj takí, ktorí tomuto pohonu nefandia a sú prísnymi zástancami buď benzínového alebo naftového agregátu. Medzičasom však automobilka predstavila plug-in hybridnú verziu X3 xDrive30e.

Čisto elektrická X3 by sa mala začať vyrábať budúci rok v čínskom závode Shenyang, no výroba plug-in hybridu by mala začať už budúci mesiac v americkom Spartanburgu, odkiaľ bude SUV expandovať do celého sveta. Zahájenie predajov sa očakáva na jar budúceho roku.

Pod kapotou na prvý pohľad obyčajnej „ikstrojky“ bude 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 135 kW, ktorý bude spriahnutý s automatickou osem-stupňovou prevodovkou. Do nej však bude namontovaný jeden elektromotor s výkonom 80 kW, ktorý bude dopomáhať benzínovému agregátu. Táto sústava tak bude produkovať finálny výkon 215 kW / 292 koní a maximálny krútiaci moment 420 Nm. V kombinácií s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive AWD dokáže táto hybridná X3 akcelerovať z pokoja na 100 km/h v priebehu 6,1 sekundy a maximálna rýchlosť bude 210 km/h.

ssangyong-torres-evx
Kufor ostal takmer bez zmeny

Elektromotor bude čerpať energiu z lítium-iónovej batérie s kapacitou 12 kWh. Tá bude štandardne uložená pod zadnou lavicou. Podľa vyjadrení automobilky sa to na veľkosti kufrového priestoru podpísalo iba minimálne. Objem batožinového priestoru je 450 litrov a po sklopení sedačiek narastie na 1500 litrov.

Batériu by ste mali zo štandardnej zásuvky vedieť nabiť v priebehu necelých šiestich hodín. Pokiaľ by ste na nabíjanie využívali wallbox, tak na nabitie si počkáte cca tri a pol hodiny. Nabíjacia zástrčka je uložená pod vekom na ľavom prednom blatníku.

Spotreba, emisie a dojazd? Podľa správ z automobilky by sa kombinovaná spotreba mala hýbať v rozmedzí 2,1 až 2,4 litra na 100 kilometrov. Emisie CO2 budú v rozmedzí 54 až 59 gramov na kilometer a dojazd vozidla na čisto elektrický pohon by mal byť na úrovni 55 kilometrov. Podľa smernice WLTP by sa tento dojazd mal pohybovať niekde v okolí 46 kilometrov.

Nový hybrid zvládne ísť na čisto elektrický pohon maximálkou 135 km/h, samozrejme za použitia režimu MAX eDrive. V štandardnom režime Auto eDrive sa maximálka zastaví na hranici 110 km/h. Benzínový agregát sa zapína iba vo vyšších rýchlostiach, alebo v situáciách, v ktorých bude potrebný dodatočný výkon.

Českí policajti dostali do služby luxusné hybridné BMW radu 7!

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmw.com
Predchádzajúci článokVW ukázal nákres nového modelu Viloran. Možno ho uvidíme aj v Európe
Nasledujúci článokNová Octavia je tu! Prináša veľa vylepšení a je opäť triedou sama pre seba