Pokiaľ chcete ujsť z riadkov koncernovej tabuľky a zaužívaných trendov, Peugeot 508 SW je vhodnou príležitosťou. Nová generácia modelu 508 totiž ponúka nezameniteľnú originalitu a emotívny dizajn.
Príchod novej generácie modelu 508 znamenal pre francúzsku automobilku krok vpred. Osobne sa mi jej dizajn nesmierne zapáčil. Dnes sa však budeme venovať práve verzií 508 SW a ja si kladiem otázku, ktorá je krajšia. Prudký emocionálny dizajn je v prípade francúzskych automobiliek zaužívaným trendom. Nie vždy sa to však podarí, odvážny dizajn totiž nemusí sadnúť každému a tak množstvo zaujímavých modelov skončí v zabudnutí. To však s vysokou pravdepodobnosťou nebude prípad modelu 508 respektíve 508 SW.
Dizajnérium
Atraktívne kombi totiž prináša veľmi dobre vyvážený pomer agresivity a elegancie. Predné proporcie sa nemenili, bočná silueta si aj napriek predĺženej karosérií zachovala kupé líniu. Pri pohľade na zadnú časť nenájdem iné pomenovanie ako dokonalosť. Dizajnéri zvládli premenu štýlového cestovného GT na praktické rodinné či firemné kombi perfektne.
Dominantou zadnej časti sú práve skupinové svetlá, tie sú prepojené celistvým čiernym pásom. V podstate z čierneho uloženia svetiel, vyčnievajú len tenké červené LED pruhy. Zadné skupinové svetlá sú navyše schopné vytvoriť efektnú animáciu počas odomykania vozidla.
V interiéri sa opäť odvahou nešetrilo a dizajnéri pravdepodobne dostali voľnú ruku. Palubná doska je vypracovaná horizontálne pričom stredový panel je jasne orientovaný na vodiča. Nová generácia iCockpitu je umiestnená tak vysoko, že HUD je v prípade modelu 508 SW nepotrebný. Údaje sú presne v zornom poli vodiča a nijako nenarúšajú jeho výhľad smerom von. Podrobne sme sa ergonomickej stránke nového modelu Peugeot 508 venovali v našej videorecenzií.
Viac priestoru s kompromisom
Praktická verzia kombi je logickou voľbou hlavne pre tých z vás ktorí potrebujú viac miesta na prevoz batožiny, tovaru a podobne. Na zadných sedadlách pribudlo zopár milimetrov do priestoru nad hlavy pasažierov. Veľkú zmenu oproti bežnej verzií 508 však nehľadajte. Karoséria je celkovo stavaná veľmi nízko čiže veľa miesta na čarovanie nebolo. Konštruktérom sa však podarilo odstrániť práve zakrivenie strechy ktoré v bežnej verzií, nútilo cestujúcich vyššej postavy skláňať hlavu do boku.
Batožinový priestor disponuje papierovou hodnotou 530 litrov, čo vôbec nie je zlé. Práve naopak, miesta ponúka dostatok, nechýba ani dvojité dno v ktorom sa ukrýva rezerva. Pochvala pôjde rozhodne k riešeniu ochrany nakladacej hrany. Tá je pokrytá plechovým profilom, ktorý je navyše vystúpený tak aby bremeno nadvihol a zabránil tak poškodeniu laku alebo iných súčastí. Osobne by som však uvítal viac praktických riešení v kufri.
V prípade našej verzie modelu 508 SW vo výbave Alure, sme mali pod kapotou naftový radový štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 96 kW a krútiacim momentom 300 Nm. O sprevodovanie sa starala osem-stupňová automatická prevodovka. Môj počiatočný skepticizmus neskôr vystredalo milé prekvapenie.
Naftový agregát je dostatočne živý a s relatívne dlhým kombi si viem poradiť veľmi svižne. Jeho hlavnou dominantou je však spotreba a odhlučnenie. Ani pri vyšších diaľničných rýchlostiach, či naopak pri nepríjemnom pohybe v zápche, hluk motora nepreniká do interiéru. Bez akýchkoľvek problémov zvláda aj dlhé diaľničné presuny. Naša finálna priemerná spotreba sa ustálila na hodnote 5,3 litra.
BlueHDi 130 je skvelou voľbou rozumu a dobrým kompromisom. Pokiaľ od auta vyžadujete prudkú reakciu na plynový pedál a hlavne pružné zrýchlenie na diaľnici, slabší naftový agregát pravdepodobne nebude pre vás tou správnou voľbou. V takom prípade by som odporúčal siahnuť po naftovom dvojlitry.
Peugeot 508 SW ponúka atraktívny dizajn s ktorým sa rozhodne nudiť nebudete. Interiér je jedným slovom futuristický a poskytuje špecifickú dávku jedinečnosti a ergonómie. Po priestorovej stránke verzia SW výrazne nezaostáva za svojimi konkurentmi a ponúka dostatok miesta. Skvelý naftový agregát dokáže ušetriť financie na pohonných hmotách a dokazuje že nafta stále nevymiera.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 499 cm3 |
Max. výkon | 96 kW/130 k |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
Palivo | Diesel |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 778 mm |
Šírka | 1 907 mm |
Výška | 1 420 mm |
Rázvor náprav | 2 793 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 602 kg |
Rozmer pneumatík | 235/45 R18 |
Objem batožinového priestoru | 530 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,1 s |
SPOTREBA | |
Mesto | 5,9 l/100 km |
Diaľnica | 4,9 l/100 km |
Okresky | 4,3 l/100 km |
Priemer | 5,3 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | od 28 290 € |
Cena testovanej verzie | 33 990 € |